DERS ADI

: Sosyal Beceri Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5012 Sosyal Beceri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere sosyal becerinin tanımı, kapsamı, önemi, yararları, sosyal beceri öğretiminin unsurları, sosyal becerilerin ölçülmesi ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim programı hazırlayabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sosyal beceri kavramını tanımlar, sosyal becerinin önemini ve faydalarını açıklar
2   2. Sosyal beceri öğretiminin unsurlarını bilir
3   3. Sosyal becerileri ölçer
4   4. Sosyal beceri eğitim programı tasarlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal becerilerin tanımı ve sınıflandırılması
2 Sosyal becerilerin önemi ve yararları
3 Sosyal becerileri etkileyen faktörler
4 Sosyal becerilerin ölçülmesi
5 Sosyal beceri ihtiyacının belirlenmesi ve değerlendirme
6 Sosyal beceri öğretiminin unsurları
7 Sosyal Beceri Eğitimi Programı öğretim yöntemleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sosyal Beceri Eğitimi Programı geliştirme aşamaları
10 Sosyal Beceri Eğitimine ilişkin örnek oturumların değerlendirilmesi
11 Hazırlanan program örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi
12 Hazırlanan program örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi
13 Hazırlanan program örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi
14 Hazırlanan program örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bacanlı,H. (2021) Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi.
Erkan, S. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Program Geliştirme. Ankara: Pegem
Erkan, S. (2000). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem
Aydın, B. (2009). Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları. Nobel Yayın.
Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi(Öğretmen el kitabı ). İstanbul, Özgür Yayınları
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Kök Yay.
Çifçi, İ. ve Sucuoğlu, B. (2002). Bilişsel Süreç Yaklaşımı ile Sosyal beceri Öğretimi. Kök Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders vize ve final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin %70' ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır. Online deu üzerinden tüm hafta mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111115115151511
ÖK.21111115115151511
ÖK.31111115115151511
ÖK.41111111111111111