DERS ADI

: Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4030 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin etkili sunum tekniklerini ve grup rehberliği becerilerini geliştirmeleri, teknik rapor hazırlamayı öğrenmelerini ve uygulama yapmalarını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişimin temel ögelerini tanır
2   Etkili sunum tekniklerini kavrar
3   Seminer planlar
4   Sunum yapar
5   Grup rehberliği etkinliği planlar ve uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pdr hizmetlerinde seminer vermenin yeri ve önemi
2 Seminer hazırlamada önemli hususlar
3 Görsel metin hazırlama
4 Sözel iletişim
5 Sözel iletişim
6 Beden dili
7 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
8 Sosyal medyada içerik üretmek
9 Zaman yönetimi
10 Sunum hazırlama
11 Sunum yapma
12 Grup rehberliği etkinliği planlama
13 Grup rehberliği etkinliği uygulama
14 Sunumları değerledirme
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uçar, İ. (2010). İletişim, Beden dili ve sunum teknikleri, Cantekin Mat. Yayınevi.
Bradbury A. (2006). Başarılı sunum teknikleri, Kaizen Yayıncılık.
Savaşır, I, Boyacıoğlu, G., Kabakçı, E. 1998; Bilişsel-Davranışçı Terapiler, Türk Psikologlar Derneği, Ankara
ilgili makaleler ve videolar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, uygulama yaptırma, makale inceleme, görüşme yapma, rapor yazma, sosyal medya içerik üretmek, grup çalışması yapmak, sunum yapmak

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tartışma, soru-cevap, araştırma yapma, yazılı sınav, çoktan seçmeli sınav, sunum yapma, rol yapma

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunumu planlama ve sunma, makale inceleme, grup çalışmasına katılım, gözlem yapma ve ödev hazırlama, seminer verme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse en az yüzde 70 oranında katılım gereklidir, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunumu yapma ve inceleme, makale inceleme, gözlem yapma ve ödev hazırlama zamanında yapılmalıdır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme Gün Ve Saatleri Öğretim Üyesi Kapı Programında Yer Almaktadır, Online Deu Üzerinden Veya Debis Hesaplarından 7/24 Mesaj Gönderimi Yapılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11121151145511111
ÖK.23212154355111111
ÖK.31111141111511111
ÖK.41315551533511111
ÖK.51151155511111111