DERS ADI

: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4023 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1 ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik danışma sürecini başlatır.
2   Danışanla etkili bir terapötik ilişki kurar.
3   Mesleki etik ve kurallara uygun, kültüre duyarlı psikolojik danışma becerilerini kullanır.
4   Psikolojik danışma sürecinde müdahale tekniklerini etkili olarak kullanır.
5   Psikolojik danışma sürecini sonlandırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Bireyle psikolojik danışma uygulamalarına giriş, psikolojik danışmada mesleki etik ve kurallar
3 Öngörüşme ve değerlendirme
4 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
5 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
6 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
7 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
8 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu ve Ara değerlendirme
9 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
10 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
11 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
12 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
13 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
14 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
15 Final değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998).
The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. Egan, G. (1994).
Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser basım tarihi 2005 ).
Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006).
Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005).
Jones_Nelson,R. (2005). Introduction to counseling skills :.texts and activities(2nd edition).London:Sage Publications. Williamson,A.(2008).
Erford, B.(2019).Psikolojik Danışmanların Bilmesi Gereken 40 Teknik.(Çev.Ed.Aslı Uz Baş)Ankara:Pegem Akademi.
Poyrazlı, Ş. ve Can.A.(2020). Çevrim içi psikolojik danışma:Etik kuralları, COVİD-19 süreci, önerier. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 59-83.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu, ders anlatımı, model olma, rol oynama, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Performans değerlendirme, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai'den mesajlar yoluyla her zaman iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111151111111111
ÖK.21111151111131111
ÖK.31111151111131111
ÖK.41111151115551111
ÖK.51111111111111111