DERS ADI

: RPD de Program Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4025 RPD de Program Geliştirme ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Dersin amacı, program geliştirmeye ilişkin temel kavramları öğrenmek, Rehberlik ve Psikolojik Danışmadaki model ve yaklaşımları kavramak, Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının gelişimini, unsurlarını, tasarlanmasını kavramak ve alanla ilgili program geliştirebilmek ve programları değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Gelişimsel rehberlik modelinin amacını ve ilkelerini kavrar
2   2. Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programının unsurlarını kavrar
3   3. Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı oluşturma basamaklarını kavrar
4   4. Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programlarını değerlendirir
5   5. Sınıf rehberliği programı tasarlar
6   6. Psiko-eğitim programı tasarlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinin gelişimi
2 Okul Psikolojik Danışmanlığının tarihçesi
3 Rehberlik ve Psikolojik Danışmadaki model ve yaklaşımlar
4 Gelişimsel Rehberlik ve Psikolojik Danışma
5 Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının doğuşu, gelişimi ve temel unsurları
6 Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının yapısı, program hazırlama ve değerlendirme süreci
7 Eğitimde program geliştirme
8 Genel tekrar, değerlendirme, ara sınav
9 Sınıf rehberlik programları
10 Grup rehberliği programı geliştirilmesi
11 Grup rehberliği programlarının değerlendirilmesi
12 Psiko-eğitim gruplarının planlanması
13 Psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması
14 Psiko-eğitim programlarının değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erkan, S. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Program Geliştirme. Ankara: Pegem
Erkan, S. (2000). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem
Erkan, S (2004). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayıncılık. Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Grup Rehberliği Programları. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Gysbergs, N. C. ve Henderson, P. (2000). Developing and Managing Your School Guidance Programme. Third Edition. Alexsantria, VA. ACA.
Nazlı, S. (2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı. Ankara: Anı yayıncılık
Külahoğlu, Ş. (2004). Okul Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi. (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Myrick, R. D. (1987). Developmental Guidance and Counseling: A Practical Approach. Minneapolis: Educational Media Corporation.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma, anlatım, beyin fırtınası, soru-yanıt, ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders vize ve final sınavı ile değerlendirilmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin %70'ine devam zorunluluğu vardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır. Online deu üzerinden tüm hafta mesaj gönderimi yapılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14511111111131111
ÖK.23511112111131111
ÖK.31513315111131111
ÖK.41511111111131111
ÖK.51511115134331111
ÖK.61511153124331111