DERS ADI

: Okullarda RPD Uygulamaları 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4031 Okullarda RPD Uygulamaları 1 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Okul psikolojik danışmanının ve öğretim elemanının gözetimi altında, okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin faaliyetlerinin düzenlenmesine ve uygulanmasına ilişkin bir anlayışa sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlkokul ve ortaokulda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını açıklar.
2   Sınıf rehberliği etkinliklerini planlar ve uygular.
3   Test ve test dışı teknikleri bir grup öğrenciye uygulayarak sonuçlarını değerlendirir.
4   Ebeveynlere eğitisel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik ile ilgili seminer içeriği tasarlar.
5   Bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar
2 Okula ilk ziyaret
3 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliğinin incelenmesi
4 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının incelenmesi
5 Okul psikolojik danışma servisinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olma
6 Okulda yapılan grup rehberliği etkinliklerini gözlemleme
7 Okul psikolojik danışmanının öğrencilerle olan ilişkisini gözlemleme
8 Ara Sınav, Tekrar, Genel Değerlendirme
9 Okul psikolojik danışmanının velilerle olan ilişkisini gözlemleme
10 Sınıf rehberlik programlarını inceleme
11 Okulda uygulanan testler hakkında bilgi edinme
12 Okulda uygulanan test dışı teknikler hakkında bilgi edinme
13 Okulda yapılan önleyici rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları ile ilgili gözlem yapma
14 Okulda öğrencilere, okul personeline ve velilere verilen seminerlere katılma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

McLeod J. (2009). An ıntroduction to counseling (3rd ed.). London: Open university press
Aydın, B. (2010). Rehberlik. Ankara: Pegem Akademi
Özyürek, R. (2023). Okul Psikolojik Danışmanlığı Uygulamaları El Kitabı. 3. baskı. Ankara: Pegem

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem, sunum, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

MEB'deki uygulamada başarılı olmak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

MEB'deki okul uygulamalarına %100 katılım, üniversitesiteki teorik derslerinde en az %80'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr
0 232 3012237

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programına yer almaktadır; online deu üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir.


Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 5 65
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 35 35
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15511111111511111
ÖK.25511112222352111
ÖK.35511141111552111
ÖK.45515551533552111
ÖK.53335111111111111