DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Özdüzenleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5018 Matematik Eğitiminde Özdüzenleme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin önemini kavramaları, özdüzenlemeli öğrenme stratejilerini kullanarak sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları tasarlamaları, öğrencilerin üstbilişsel becerilerini değerlendirme bilgi ve becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenmenin önemini kavrayabilir.
2   Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejilerini öğrenebilir.
3   Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları geliştirebilir.
4   Üstbiliş kavramını kavrayabilir.
5   Öğrencilerin üstbilişsel becerilerini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özdüzenleme kavramı
2 Özdüzenlemeli öğrenme süreçleri
3 Özdüzenlemeli öğrenme süreçleri
4 Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi
5 Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi
6 Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenmenin özellikleri
7 Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
10 Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları
11 Üstbiliş
12 Öğretmenlerde özdüzenleme
13 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
14 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sakız, G. (2022). Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler. Nobel Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve yarı yıl sonu sınavı dersin öğrenme çıktıları kapsamında haftalık ders içeriğine göre belirlenmektedir. Diğer etkinlik kapsamında öğrencilere verilen ödevler ve öğrencilerin gerçekleştirdiği sunumların değerlendirilmesi yapılmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, gözlem notları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr
Hasan Ali Yücel Binası, 422
3012332

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 6 2 12
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333
ÖK.2323
ÖK.353
ÖK.4333
ÖK.553