DERS ADI

: Kültür ve Matematik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5014 Kültür ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SÜHA YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematiğin kültürle olan ilişkisini ortaya çıkarmak,farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Matematiğin farklı kültürle ilişkisini ortaya çıkarmak.
2   2.Etnomatematik alanında yapılan çalışmaları ortaya çıkarmak.
3   3.Matematik ve antropoloji arasındaki ilişkiyi belirlemek
4   4.Matematik ve dilbilimi arasındaki ilişkiyi belirlemek
5   5.Farklı kültürlerle ilişkin sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Matematik ve kültür ilişkisi
2 2.Matematiksel kavramlari çeşitli kültürler açısından tanımlamak,
3 3.Etnomatematik tanımı,özellikleri.
4 4.Matematik ve antropoloji arasındaki ilişki.
5 5.Matematik ve dil arasındaki ilişki.
6 6.Etnomatematik kullanarak sınıf içi matematik etkinlikleri hazırlamak.
7 7.Farklı kültürlere ilişkin sınıf içi matematik etkinlikleri.
8 8.Genel tekrar,ders değerlendirmesi,Arasınav.
9 9.Matematik felsefesi ve kültür arasındaki ilişki
10 10.Geometri ve kültür.
11 11.Matematik ve Sanat.
12 12.Matematik ve arkeoloji.
13 13.Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları.
14 14.Matematik ve toplum.
15 15.Yarıyıl sonu sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thom, R. 1973 ,Modern Mathematis:does it exist Cambridge University Press,s.194-209
Hersh,R.,1979,Some Proposals for Reviving the Philossophy of Mathematics,Advances in Mathematics,s.31-50
Davis,P.,and Hersh R.,1980,The Mathematical Experience,London,Penguın.
D Entremot,Y.,2014,Linking Mathematics,culture and community,Procedia Social and Behavioral Sciences.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz Anlatım, Soru-Cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve yarı yıl sonu sınavı dersin öğrenme çıktıları kapsamında haftalık ders içeriğine göre belirlenmektedir. Diğer etkinlik kapsamında öğrencilere verilen ödevler ve öğrencilerin gerçekleştirdiği sunumların değerlendirilmesi yapılmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suha.yilmaz@deu.edu.tr
Hasan Ali Yücel Binası
3012335

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11223443
ÖK.21323433
ÖK.3124343
ÖK.4132343
ÖK.5151343