DERS ADI

: İngilizce Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 2002 İngilizce Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

İngilizce Öğretim Programlarıyla ilgili temel kavramları; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri; kazanımların sınıflara göre dağılımını ve sınırlarını, diğer derslerle ilişkisini; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri; ölçme değerlendirme yaklaşımı ve öğretmen yeterliliklerini öğretmen adaylarına aktarmak ve bu bağlamda öğretmen yetiştirmeye olumlu katkı sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngilizce öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları anlamak.
2   İngilizce dersi öğretim programlarının tarihsel gelişimini bilmek.
3   İngilizce dersi öğretim programlarının içeriğini anlamak.
4   Program geliştirmede kullanılan yöntem, teknik ve araç-gereçleri öğrenmek.
5   Öğretmen yeterlilikleri hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarına genel bakış
2 Program geliştirmede kullanılan yöntem, teknik ve araç-gereçler
3 İngilizce Öğretim Programlarıyla ilgili temel kavramlar
4 İngilizce Dersi Öğretim Programlarının geçmişten günümüze genel değerlendirilmesi
5 Son 15 yıla ait İngilizce Dersi Öğretim Programlarının çeşitli ölçütler çerçevesinde incelenmesi
6 Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları
7 Öğretmen Yeterlilikleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 İlköğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
10 İlköğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
11 Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
12 Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
13 Programlardaki eksikliklerin tartışılması
14 Durum değerlendirmesi: MEB kitapları üzerinden İngilizce Öğretim Programı analizi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s):
Swan, M. (2012). Thinking about language teaching. Oxford: Oxford University Press.
Ornstein, A.C. ve Hunkins, F. P. (2009). Curriculum: Foundations, principles and issues. US: Pearson
Hewitt, T. (2006). Understanding and shaping curriculum: What we teach and why. California: Sage Publications Inc.
Council of Europe (2001). Common European framework of reference for languages: Learning,aching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Posner, G. (1995). Analysing the curriculum. US: McGraw-Hill, Inc.
Supplementary Book(s):
Yurdakul, B. (2010). Yapılandırmacılık. Demirel, Ö (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (s.39- 65). Ankara: Pegem Akademi.
Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Doğanay, A. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Canale, M. ve Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1-47.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

konu anlatımı, tartışma, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Thursday 13:00 14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555