DERS ADI

: Fransızca Sözcük Bilgisi Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5009 Fransızca Sözcük Bilgisi Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin Fransızcanın sözcük bilgisine ait olan değişik yapıları öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransız dili sözcük bilgisindeki temel kavram ve kategorilerini tanımlayabilme
2   Fransız dilindeki Sözcük üretim stratejilerini açıklayabilme
3   Sözcük üretiminde yunanca ve latin kökenli sonek ve önekler konusunda bilgi sahibi olabilme
4   Soneklerin sözcük kategorisinin belirlenmesinde rol oynadığını kavrayabilme
5   Sözcüklerin kullanım değerlerinin ya da anlamlarının ayırdına varabilme
6   Sözcükleri bağlam söylem içinde değişen anlamlarının ayırdına varabilmebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözcük bilgisindeki temel kavram ve kategorilerinin verilmesi: Sözcük bilgisi (lexicologie) sözlük bilgisi (lexicographie) ve sözcük (lexique) gibi ayrımların verilmesi.
2 Fransız sözcük dağarcığının tarihsel bakış açısına göre oluşumu: etimoloji ve ödünç sözcükler, nedensizlik
3 Sözcük üretim stratejileri: birleşik isimler ve türetme: sonek veya önekle; hem sonek hem de önekle yapılan türetme, eksilterek yapılan türetme,
4 Biçimsel sözcük bilgisi: Türetme yoluyla yapılan sözcük üretimlerini vererek eşsesli ve eşanlamlı ekleri verme
5 Eylem kökenli adlaştırma
6 Sıfat kökenli adlaştırma
7 Ad kökenli adlaştırma
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Ad kökenli eylemleştirme
10 Sıfat kökenli eylemleştirme
11 Eylem kökenli eylemleştirme
12 Eylem kökenli sıfatlaştırme
13 Ad kökenli sıfatlaştırma
14 Yarıyıl Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Introduction à la lexicologie, Alise Lehmann, Françoise Martin-Berthet, Armand Colin, Paris, 2005
2. Initiation à la sémantique du langage, Christian Baylon, Xavier Mignot, Armand Colin, Paris, 2005
3. La sémantique, Irène Tamba, PUF, Paris, 2005
4. Enseigner le vocabulaire,Jacqueline Picoche, Didier, 2003.
5. Lexicologie, Aino Niklas-Salminen, Armand Colin, Paris, 2003
6. Sözcük Bilgisi, Ayse Kıran, Ece Korkut, Seçkin kitabevi, Ankara, 2011
7. La lexicologie entre langue et discours, Marie-Françoise MORTRUEUX, Armand Colin, Paris, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, betimleme, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555
ÖK.255
ÖK.355555
ÖK.444444
ÖK.54444
ÖK.64444