DERS ADI

: Okuma Becerileri 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 1013 Okuma Becerileri 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırt edilebilmesi; Alman edebiyatı alanında temel eğitim ve düşünme yeteneğinin geliştirilmesi öngörülmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metin çeşitlerini ve okuma tekniklerini öğrenebilir
2   Okuma duyarlılığı ile kelime hazinesini geliştirebilir
3   Çeşitli metinlerde ya da edebi metinlerin biçimsel, içeriksel ve dilsel özelliklerini tanımlayarak türlerini belirleyebilir.
4   . Çeşitli metinler ya da edebi metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir.
5   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri özetleyebilir
6   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma Tekniklerinin tanıtılması
2 Metin Çeşitlerinin tanıtılması
3 B1 düzeyinde yazılı bir metin Mit Jeans in die Steinzeit Wolfgang Kuhn
4 B1 düzeyinde yazılı bir metin Viel Glück Bilimsel ve kültürel dergiden
5 B1 düzeyinde yazılı bir metin Auf dem Weg zum Glück Bilimsel ve kültürel dergiden
6 Heinrich Spoerl: Warte Nur, Balde Edebi Metin
7 Die heutige Jugend Bilimsel ve kültürel makale
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 Wofgang Borchert: Das Brot edebi metin
10 Wofgang Borchert: Das Brot edebi metin
11 Daumen hoch Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
12 Daumen hoch Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
13 Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären edebi metin
14 Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären edebi metin
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lange, G. / Weinholf, S. (2012): Grundlagen der Deutschdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag

Köhnen, R. (2011): Einführung in die Deutschdidaktik. Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag

Leubner, M. / Saupe, A. / Richter, M. (2012): Literaturdidaktik. Berlin: Akademie Verlag

Lauer, G. (2020): Lesen im digitalen Zeitalter. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft

Goer, Ch. / Koeller, K. (2014): Fachdidaktik Deutsch. Paderborn: Wihelm Fink Verlag

Storch, G. (1999): Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders anlatımı,analiz, tartışma,grup çalışması ve soru-ceva

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba günleri 12:00 - 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.122
ÖK.25
ÖK.3335
ÖK.442
ÖK.53
ÖK.653