DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5003 Almanca Öğretiminde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin drama pedagojisini ve tekniklerini tanıtmak ve bu teknikleri almanca öğretiminde nasıl kullanacaklarını göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Drama ve drama ile ilişkili yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun, tiyatro pedagojisi vb. diğer temel kavramları anlar.
2   2. Drama tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
3   3. Eğitimde dramanın uygulama basamaklarını kavrar.
4   4. Yaratıcı drama ders planı hazırlar ve uygulayabilir.
5   5. Iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirir ve dramanın kişinin bireysel ve sosyal gelişimindeki önemini farkeder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve ders materyallerinin tanıtımı. Almanca öğretiminde drama ne demektir. Drama teknikleri ve dinleme ve anlam becerileri
2 Drama pedagojisi ve tiyatro pedagojisi Tekniklerin bir yabancı dil dersi hazırlayarak uygulanması
3 Yabancı dil dersinde drama teknikleri, ders aşamaları ve dil becerileri Tekniklerin bir yabancı dil dersi hazırlayarak uygulanması
4 Drama pedagojisine göre yabancı dil dersi nasıl planlanır Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Dilsel becerilerin geliştirilmesi için kullanılabilecek teknikler ve örnekler
6 Drama teknikleri ile hazırlanan yabancı dil dersleri
7 Genel Tkrar, Ders Değerlendirmesi, Arasınav
8 Drama teknikleri ile gramerin öğretilmesi
9 Drama teknikleri ve edebi metinler
10 Drama teknikleri ve okuma becerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Katharina Delius, Carola Surkamp, Andreas Wirag (Hg.): Handlungsorientierter Fremdsprachenunterricht empirisch
Studien zu schulischen und universitären Lehr-/Lernkontexten, Göttinger Schriften zur Englischen Philologie
Band 14, Göttingen: 2021.
- Fasching, Maria (Diss.): Drama- und Theaterpädagogik im Fremdsprachenunterricht Zur Evaluierung und Implementierung eines
dramapädagogisch-orientierten Fremdsprachenunterrichts von der Primar- bis zur Sekundarstufe II, 2017.
- Müller, Thomas: Dramapädagogik und Deutsch als Fremdsprache: Eine Bestandsaufnahme, Müller: 2008.
- Melzer, Mehlhorn, Riemer, Bausch, Krumm (Hrsg.): Handbuch Fremdsprachenunterricht, Francke: 2016.
- Anica Betz, Caroline Schuttkowski, Linda Stark, Anne-Kathrin Wilms (Hrsg.): Sprache durch Dramapädagogik handelnd erfahren: Ansätze für den Sprachunterricht, Schneider: 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, ikili ve grup çalışmaları, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1233
ÖK.2433
ÖK.322
ÖK.42
ÖK.52