Ders Bilgileri
| 
 
 | 
| Dersi Veren Birim | 
| Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | 
| Dersin Düzeyi | 
| Lisans | 
| Ders Koordinatörü | 
| DR. ÖĞR. ÜYESİ YASEMİN KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ | 
| Dersi Alan Birimler | 
| Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | 
| Dersin Amacı | 
| Bu derste öğrencilere; oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis); oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır. | 
| Dersin Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
| 
 | 
| Dersin Öğretim Türü | 
| Örgün Öğretim | 
| Dersin Önkoşulu/Önkoşulları | 
| Yok | 
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 
| Yok | 
| Ders İçeriği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | 
| Ders İçin Önerilen Kaynaklar | 
| Adams, E., & Dormans, J. (2012). Game mechanics: advanced game design. New Riders. | 
| Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | 
| Anlatım, Soru-yanıt, Gözlem, Örnek olay inceleme | 
| Değerlendirme Yöntemleri | ||||||||||||||||||||||||||||
| 
 
 | 
| Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar | 
| Diğer etkinliklerde öğrencilerden oyunlaştırma ortamı geliştirmeleri beklenecektir. | 
| Değerlendirme Kriteri | 
| İlan Edilecektir. | 
| Dersin Öğretim Dili | 
| Türkçe | 
| Derse İlişkin Politika ve Kurallar | 
| İlan Edilecektir. | 
| Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri | 
| Dr.Öğr.Üyesi Yasemin KAHYAOĞLU | 
| Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri | 
| Çarşamba 13.00 | 
| Staj Durumu | 
| YOK | 
| İş Yükü Hesaplaması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 
 | 

 
 