DERS ADI

: Eğitimde Grafik ve Canlandırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 2005 Eğitimde Grafik ve Canlandırma ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ YASEMİN KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; tasarım süreci ve ilkeleri; grafik tasarımının tarihçesi; grafik tasarımının uygulama alanları; grafik temel kavramları; görüntü formatları; grafik işleme programı genel özellikleri; araçlar paneli; vektör araçları; katmanlarla çalışma; metin işlemleri; gelişmiş teknikler ve filtreler; resimlerle web araçları hazırlamak; buton oluşturma; dilimler ve etkin bölgeler; optimizasyon ve web ortamına aktarma; gif animasyonlar oluşturma; maskeleme; açılır menüler oluşturma; animasyon temelleri; grafikler; metin işleme, semboller, animasyon oluşturma, ses ve video işlemleri; çoklu ortam işlemleri; gelişmiş etkileşim; eğitsel animasyon geliştirme ve kullanım ilkeleri; eğitim amaçlı animasyon geliştirme; animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel grafik tasarım süreç ve ilkelerini açıklayabilir
2   Çoklu ortam içeriklerini düzenleyebilir
3   Eğitsel animasyon geliştirme ve kullanım ilkelerini açıklayabilir
4   Eğitim amaçlı animasyon geliştirebilir
5   Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım süreci ve ilkeleri; grafik tasarımının tarihçesi; grafik tasarımının uygulama alanları; grafik temel kavramları
2 Görüntü formatları; grafik işleme programı genel özellikleri; araçlar paneli; vektör araçları
3 Katmanlarla çalışma; metin işlemleri; gelişmiş teknikler ve filtreler
4 Resimlerle web araçları hazırlamak; buton oluşturma; dilimler ve etkin bölgeler; optimizasyon ve web ortamına aktarma
5 Gif animasyonlar oluşturma; maskeleme; açılır menüler oluşturma
6 Animasyon temelleri; grafikler; metin işleme, semboller, animasyon oluşturma, ses ve video işlemleri
7 Çoklu ortam işlemleri; gelişmiş etkileşim
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Eğitsel animasyon geliştirme ve kullanım ilkeleri
10 Eğitim amaçlı animasyon geliştirme
11 Eğitim amaçlı animasyon geliştirme
12 Eğitim amaçlı animasyon geliştirme
13 Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme
14 Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydıngüler, M. H. (2016). Illustrator CC. Abaküs Yayıncılık.
Faulkner, A. & Chavez, C. (2018) Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. Adobe Press.
İncearık, M. E. (2015) Grafik Tasarım Rehberi. Kodlab Yayıncılık.
Labrecque, J. & Schwartz, R. (2018). Learn Adobe Animate CC for Multiplatform Animations. Peachpit Press.
Lavieri, E. (2018). Getting Started with Unity 2018 - Third Edition: A Beginner's Guide to 2D and 3D game development with Unity. Packt Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, Gözlem, Örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Diğer etkinlikte öğrenciler grafik ve animasyon tasarlamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Yasemin KAHYAOĞLU
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:309
35160 Buca/İzmir/ Türkiye
yasemin.kahyaoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11455553113
ÖK.21555554213
ÖK.31455553112
ÖK.41555554212
ÖK.51555554212