DERS ADI

: Afetler ve Afet Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 4001 Afetler ve Afet Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı afetler, afet türleri, afet yönetimi ve afet riskleri konusunda öğrencilerde bilgi ve farkındalık oluşturabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Afet ve Afet yönetimine ilişkin temel örgütlenme konusunda genel gerekli bilgi ile donanabilme
2   2. Risk ve Kriz tipleri ve kriz yönetim sürecinin temel aşamalarını kavrayabilme ve yorumlayabilme
3   3. Risk ve Kriz yönetiminde kamu yöneticisinin değişen ve güçlenen rolünü tanıyabilme
4   4. Afet ve kriz yönetimi konusunda, liderlik yeteneklerini gösterebilme yeteneği temel olmak üzere yönetsel süreçlere yönelik etkin stratejiler geliştirebilme
5   5. Afet konularında, geçmiş uygulamaları şimdiki uygulamalar ile karşılaştırarak gelecek perspektifinde yeni ve çağdaş afet yönetim modelleri konusunda yetkinlik kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Afet ve risk kavramları
2 2. Afet, risk ve zararlarının azaltılması
3 3. Afet eg itimleri ve önemi
4 4. Afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyiles tirmesi
5 5. Dog al ve bes eri afetler
6 6. Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri
7 7. İklim deg is iklig i ve meteorolojik afetler
8 8. Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 9. Türkiye de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalıs maları
10 10. Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik
11 11. Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi
12 12. Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri
13 13. Afet yönetiminde etik degerler
14 14. Proje sunumları
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirci, A. ve Karakuyu, M, 2004, Afet Yönetiminde Coğrafi Bilgi Teknolojilerinin Rolü.
Doğu Coğrafya Dergisi 9(12), 67-101.
Kadıoğlu, M., 2008, Küresel iklim değişikliğine uyum stratejileri. Kar Hidrolojisi
Sempozyumu Bildiri Kitabı 27-28 Mart 2008 Erzurum, DSİ 8. Bölge Müd. Yay.,
69-94.
Özey, R., 2006, Afetler Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 214s.
Şahin, C. ve Şipahioğlu, Ş., 2002, Doğal Afetler ve Türkiye. Gündüz Eğ. ve Yay. Ankara,
478s.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunu (powerpoint) yöntemiyle anlatım, Tartışma, Soru-yanıt, Beyin fırtınası, Görselleri yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Nevzat Gümüş
nevzat.gumus@deu.edu.tr
İş Tel. 02323012294
GSM. 05335765054
Hasan Ali Yücel binası

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.535