DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel-Çocuk Oyunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 5007 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel-Çocuk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuk oyunlarının sosyal bilgiler derslerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun kavramını açıklar.
2   Oyun ve Sosyal Bilgiler Eğitimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
3   Sosyal bilgiler dersinde oyunların kullanımına ilişkin örnekler verir.
4   Sosyal bilgiler öğretiminde oyunların kullanımına ilişkin örnekler geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve Kaynakların Tanıtımı
2 Tarih İçinde Oyunların Gelişimi
3 Türk Kültüründe Geleneksel Oyunlar: Teorik
4 Türk Kültüründe Geleneksel Oyunlar: Uygulamalı Örnekler
5 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Oyun
6 Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Oyun
7 Oyun ve eğitim: Teorik ve Uygulamalı Yaklaşımlar
8 Genel değerlendirme, ders değerlendirme, Ara Sınav
9 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
10 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
11 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
12 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
13 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
14 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Huizinga, J. Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. İstanbul: Ayrıntı Yay., 2013
And, M. Oyun ve Bügü: Türk Kültüründe Oyun Kavramı. İstanbul: YKY, 1974
Ersoy, P. Türkiye'de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Gazi Ü. THBMER, 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, işbirlikli öğrenme, yaratıcı drama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dışında hazırlaması gereken bir de ödevleri/sunumları vardır. Ödevin/sunumun içeriği dersin ilk haftasında ders tanıtımı yapılırken öğrenciyle paylaşılacak ve ödevin/sunumun son hali sınıfın durumuna göre belirlenecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Periembe, 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1554554
ÖK.25555545
ÖK.35555555
ÖK.45555555