Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, geometrinin aksiyomatik yapısını, eşlik kavramı ve üçgenlerin eşliği, temel orantı teoremi ve uygulamaları, benzerlik kavramı ve üçgenlerin benzerliği, Seva ve Menelaus teoremleri ve uygulamaları, dik üçgen ve uygulamaları, geometrik çizimler, çokgen kavramı ve özel dörtgenler, çemberde açı, kiriş, teğet ve kesen özellikleri, çemberde kuvvet kavramı, çemberin çevresinin ve dairenin alanının elde edilmesi ve uygulamalar, uzay geometri ve uzay geometrinin temel aksiyomları, uzayda cisimlerin özellikleri, katı cisimlerin alan ve hacimleri ile ilgili uygulamaları öğretmektir. Ayrıca bu dersin bir diğer amacı da, öğrencilerin ortaöğretim geometri programında yer alan temel kavram ve teoremlerin vektörel, sentetik ve analitik yaklaşımlarla irdelenmesini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Coxeter, H.S.M. (1989). Introduction to geometry. Wiley Publishing, San Francisco. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-yanıt, Gözlem, Grup çalışmaları, Araştırma önerisi hazırlama ve sunma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
melike.koyunkaya@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|