DERS ADI

: Toplam Kalite ve Akreditasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0026 Toplam Kalite ve Akreditasyon SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MUHİTTİN AYGÜN

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Kimya
Biyoloji
İstatistik (İ.Ö)
Bilgisayar Bilimleri
Matematik (İ.Ö)
İstatistik
Kimya (İ.Ö)
Fizik
Matematik
Fen Fakültesi

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin; Toplam Kalite ve Akreditasyon ile ilgili Temel Tanımlar, Dünyada ve Türkiye de Toplam Kalite ve Akreditasyon, Toplam Kalite ve Akreditasyonda Standartlar, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite ve Akreditasyonda Süreçler konularını öğrenmeleri hedeflenmektedir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplam kalite ve akreditasyon kavramları ile önemleri hakkında bilgilidir, ilişki kurabilir
2   Toplam kalite ve akreditasyonda temel tanımlara yönelik bilgilidir,
3   Dünyada ve Türkiye de toplam kalite ve akreditasyon konularında bilgilidir, güncel gelişmeleri takip edebilir
4   Toplam kalite ve akreditasyon standartları konularında bilgilidir, koşullara bağımlı irdelemeler yapabilir
5   Toplam kalite ve akreditasyon süreçleri konularında bilgilidir, fikir üretebilir
6   Üniversite eğitiminde akreditasyon sistemleri konusunda bilgilidir, güncel gelişmeleri takip edebilir,
7   Laboratuvarda kalite kontrol ve akreditasyon uygulamalarına yönelik bilgilidir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplam Kalite ve Akreditasyonda Tanımlar
2 Dünyada Toplam Kalite ve Akreditasyon
3 Türkiye de Toplam Kalite ve Akreditasyon
4 Toplam Kalite Standartları
5 Akreditasyon Standartları
6 Toplam Kalite Yönetimi
7 Toplam Kaliteye Hazırlıkta Süreçler
8 Arasınav
9 Akreditasyona Hazırlıkta Süreçler
10 Toplam Kalitede Süreçler
11 Akreditasyonda Süreçler
12 Akreditasyon Sürecinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
13 Üniversite Eğitiminde Akreditasyon Sistemleri
14 Laboratuvarda Kalite Kontrol ve Akreditasyon Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
S. Schwarz, D. F. Westerheijden, Accreditation and Evaluation in The European Higher Education Area, Kluwer Academic Publishers, 2004.

Yardımcı kaynaklar:
V. K. Omachonu, J. E. Ross, Principles of Total Quality, CRC Press LLC, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Soru cevap tekniği
3. Uygulama
4. Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, derse aktif katılım, ödevlerle gerçekleştirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü
e-posta: leman.tarhan@deu.edu.tr,

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 0
Konu Değerlendirme Sınavına (Quiz) hazırlık 0
Proje hazırlama 0
Diğer (lütfen belirtiniz) 0
Ara sınava hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev/Sunum/Rapor hazırlama 2 4 8
Diğer Kısa Sınav vb 0
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.334
ÖK.43
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.73