DERS ADI

: Esnek Hesaplama Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 0001 Esnek Hesaplama Teknikleri SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÖVGÜ KINAY

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
Matematik
Fizik
Kimya
İstatistik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, esnek hesaplamalara giriş, yapay sinir ağlarının temelleri, bulanık çıkarsama sistemleri, genetik algoritma, tavlama benzetimi ve melez sistemler konularını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Esnek hesaplama teknikleri hakkında temel bilgilere sahip olma.
2   Genetik algoritmalar hakkında temel bilgilere sahip olma.
3   Evrimsel algoritmalar hakkında temel bilgilere sahip olma.
4   Sürü zekâsı algoritmaları hakkında temel bilgilere sahip olma.
5   Esnek hesaplamalı modeller oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Esnek hesaplama tekniklerine giriş
2 Tavlama Benzetimi Algoritması
3 Genetik algoritma
4 Genetik algoritma (devamı)
5 Evrimsel hesaplama
6 Genetik programlama
7 Proje sunumu
8 Ara sınav
9 Sürü zekâsı
10 Parçacık sürü optimizasyonu
11 Karınca kolonisi algoritması
12 Karınca kolonisi algoritması uygulamalarının incelenmesi
13 Yapay arı kolonisi algoritmasının
14 Yapay arı kolonisi algoritmasının uygulamalarının incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: "Neural Network, Fuzzy Logic, and Genetic Algorithms - Synthesis and Applications", by S. Rajasekaran and G.A. Vijayalaksmi Pai, (2005), Prentice Hall,
Soft Computing and Intelligent Systems - Theory and Application , by Naresh K. Sinha and Madan M. Gupta (2000), Academic Press,.
Yardımcı kaynaklar: "Soft Computing and Intelligent Systems Design - Theory, Tools and Applications", by Fakhreddine karray and Clarence de Silva (2004), Addison Wesley,
Neuro-Fuzzy and Soft Computing: A Computational Approach to Learning and Machine Intelligence by J. S. R. Jang, C. T. Sun, and E. Mizutani, (1996), Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ovgu.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.4555
ÖK.5555