DERS ADI

: Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SİMGE KOÇ

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitim ve sürdürülebilir kalkınma ilişkisi hakkında bilinç oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanlarını açıklar.
2   Toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik kavramını kavrar.
3   Eğitim, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik hakkında fikir sahibi olur.
4   Göç, yoksulluk ve eşitsizlik nedenlerini sıralar.
5   Küresel çevre sorunları, doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum için yapılması gerekenler hakkında bilgi sahibi olur.
6   Nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre hakkında bilinçlenir.
7   Teknolojik gelişmeleri, tüketim alışkanlıklarını sosyal sorumluluk açısından değerlendirir.
8   İnsan-doğa ilişkilerini sürdürülebilirlik ekseninde düşünme becerisini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
2 Sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik
3 Toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik
4 Eğitim ve sürdürülebilirlik
5 Göç, yoksulluk ve eşitsizlik
6 Ekoloji, sürdürülebilir çevre
7 Ara Sınav
8 Küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik
9 Doğayla uyum içinde sürdürülebilir toplum
10 Nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre
11 Teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre
12 Sosyal sorumluluk çalışmaları,
13 Somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik
14 İnsan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barlas, N. (2013). Küresel krizlerden sürdürülebilir topluma çağımızın çevre sorunları. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi
Bonnett, M. (1999). Education for sustainable development: A coherent philosophy for environmental education Cambridge Journal of Education, 29(3), 313-324
Kalkınma Bakanlığı (2012). Türkiye'de Sürdürülebilir Kalkınma Raporu: Geleceği Sahiplenmek.
Kalkınma Bakanlığı (2012a). Turkiye Surdurulebilir Kalkınma Raporu: Geleceği Sahiplenmek, Sürdürülebilir Kalkınma En İyi Uygulama Örnekleri
Pingali, P. (2012). Green Revolution: Impacts, limits, and the path ahead, Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS), 109(31), 12302 12308.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.43333333333333
ÖK.53333333333333
ÖK.62222222222222
ÖK.73333333333333
ÖK.81111111111111