DERS ADI

: Türk Dili II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı belirtmek, sözlü dilin kurallarını ve sağlıklı bir iletişim dilinin nasıl olması gerektiği bildirmek suretiyle etkili hitabet ve doğru iletişim örnekleri verdirmek, yazılı dilimizi oluşturan Türkiye Türkçesi standart diline ait imlâ kuralları ve mtin türlerini öğretmek, bu yolla yazılı metinlerin yorumlanıp değerlendirilebilmesini sağlamak ve dili etkili kullanmak yoluyla yazılı metin oluşturabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı kavrayabilme
2   Sözlü dilin özelliklerini bilme
3   Etkili bir hitabete ve sağlıklı bir iletişim diline sahip olma
4   Yazılı dilin özelliklerini ve metin türlerini bilme
5   Etkili ve doğru bir dile sahip yazılı metinler oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik dil ve yazının özellikleri
2 Akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma
3 Nesnel ve öznel anlatım
4 Metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.)
5 İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma)
6 Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri
7 Rapor yazmanın basamakları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma
10 Kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma)
11 Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma;
12 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler
13 Akademik metin yazma uygulamaları
14 Akademik metin yazma uygulamaları
15 Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. KORKMAZ, Zeynep, vd. (2015). Türk Dili ve Kompozisyon. 7. Baskı. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
2. AKTAŞ, Şerif; GÜNDÜZ, Osman (2011). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
3. DEMİR, Nurettin; YILMAZ, Emine (2017). Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul: Nobel Akademi Yayıncılık.
4. YAKICI, Ali vd. (2014). Yazılı Anlatım. 1. Baskı. Ankara: Yargı Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemleri, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caner.kerimoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11151111111111151
ÖK.21151111111111151
ÖK.31151111111111151
ÖK.41151111111111151
ÖK.51151111111111151