DERS ADI

: Türkiye'de ve Dünyada Eğitim Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6005 Türkiye'de ve Dünyada Eğitim Politikaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Eğitim politikalarının amaçlarını; eğitim politikalarına ilişkin ulusal yayınlar; eğitim politikalarına ilişkin uluslararası yayınlar; eğitim politikalarına ilişkin sorunlara çözüm bulabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim politikalarının amaçlarını tanımlayabilme.
2   Eğitim politikalarına ilişkin ulusal yayınları açıklayabilme.
3   Eğitim politikalarına ilişkin uluslararası yayınları açıklayabilme.
4   Eğitim politikalarına ilişkin sorunları değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Programın tanıtımı ve eğitim politikalarının amaçları. Anlatım
2 Türk eğitim politikalarına yön veren kurumlar. Anlatım
3 Türk eğitim politikalarını belirleyen güçler. Anlatım
4 Eğitim politikaları ve sosyal sınıflar. Anlatım
5 Eğitimin toplumsal işlevi. Anlatım
6 Eğitim şuraları. Anlatım
7 Eğitimde mesleki örgütlenmeler. Anlatım
8 Ara Sınav
9 Eğitime ilişkin yabancı uzman raporları. Anlatım
10 Ankara'dan Brüksel'e... Anlatım
11 Öğretmen yetiştirme politikaları. Anlatım
12 Kuramcı, siyasetçi, uygulayıcı görüşleri. Anlatım
13 Eğitim politikalarına ilişkin sorunlar. Anlatım
14 Eğitim politikalarına ilişkin çözüm önerileri. Anlatım
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eurydice. (2011). National summary sheets on education systems in Europe and ongoing reforms: The Netherlands. Brussels, Belgium: European Commission. Retrieved from http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en
Hofman, R. H., Dijkstra, N. J., & Hofman, W. H. A. (2009). School (self) evaluation and student achievement. School Effectiveness and School Improvement, 20(1), 47-68.
Lieberman, A., & Wood, D. R. (2002). From network learning to classroom teaching. Journal of Educational Change, 3, 315-337.
Nerad, M. (2010). Globalization and the internationalization of graduate education: A macro and micro view. Canadian Journal of Higher Education, 40 (1), 1-12.
Terzi Ç. (2005). Uyum sürecinde Türkiye eğitim politikalarının Avrupa Birliği Politikaları doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
Tuzcu, G. (2002). Avrupa Birliğine geçiş sürecinde Türk eğitiminin planlanması. Milli Eğitim Dergisi, 155-156.
Van Damme, D. (2002). Higher Education in the Age of Globalization. S. Uvalic Trumbic. (Editör): Globalization and the Market in Higher Education (s. 21-33). Paris: UNESCO Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla yöntem kullanılır: Geleneksel öğrenme, etkileşimli öğrenme ve aktif öğrenme yöntemleri ayrı ya da bir arada kullanılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev/sunum, final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1131
ÖK.2131
ÖK.31312
ÖK.41331421