DERS ADI

: Çok Kültürlülük, Dünya Vatandaşlığı, Sosyal Bilgiler Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6002 Çok Kültürlülük, Dünya Vatandaşlığı, Sosyal Bilgiler Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çok kültürlülüğü, dünya vatandaşlığını ve sosyal bilgiler eğitiminin amaçlarını öğrenme; konularla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları tanıma ve sorunları tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin amaçlarını tanımlayabilme.
2   Derse ilişkin ulusal yayınları açıklayabilme.
3   Derse ilişkin uluslararası yayınları açıklayabilme.
4   Derse ilişkin sorunları değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Programın tanıtımı ve dersin amaçları. Anlatım
2 Literatür inceleme. Anlatım
3 Çok kültürlülük ve eğitim. Anlatım
4 Çok kültürlü eğitimin tarihsel gelişimi. Anlatım
5 Çok kültürlü eğitimin amaç ve ilkeleri. Anlatım
6 Çok kültürlü eğitimin öğrenme ortamları. Anlatım
7 Çok kültürlü eğitime ilgili eleştiriler. Anlatım
8 Ara Sınav
9 Yerel-küresel eğitim çatışması. Anlatım
10 Küresel eğitim nasıl gerçekleşir Anlatım
11 Küresel eğitim ve dünya vatandaşlığı. Anlatım
12 Türk eğitim dizgesi ve dünya vatandaşlığı. Anlatım
13 Sosyal bilgiler eğitiminde çok kültürlük ve dünya vatandaşlığı. Anlatım
14 Post-modern toplumda dünya vatandaşlığı. Anlatım
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Apple, M. W. (2006). Educating the rigth way. New York: Routledge.
Bozkurt, V. (2000). Küreselleşme. Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar. Küreselleşmenin İnsani Yüzü. İstanbul: Alfa Yayınları.
Jansen, J. 2007. Learning and leading in a globalized world. In Handbook of teacher education: Globalization, standards and professionalism in times of change, (ed) T. Townsend and R. Bates, 25 40. Dordrecht: Springer.
Kan, Ç. (2009). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Küresel Vatandaşlık. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 25-30.
Leask, B. (2001). Bridging the Gap: Internationalising University Curricula. Journal of Studies in International Education 5(2): 100-115.
Nash, K. (2008) Global Citizenship as Show Business: the Cultural Politics of Make Poverty History. Media, Culture and Society 30(2): 167 81.
Popkewitz, T. S. (2008). Kozmopolitanlığın İkili Yüzü, Küreselleşme ve Karşılaştırmalı Eğitim Çalışmaları Çev: Ökten, C. E. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 6, 23. 112-129
Şahin, M. & Yıldız, D.G (2012). Dünya Vatandaşlığı Bağlamında Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördükleri Programa İlişkin Algıları , Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (20 Nisan).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla yöntem kullanılır: Geleneksel öğrenme, etkileşimli öğrenme ve aktif öğrenme yöntemleri ayrı ya da bir arada kullanılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum/ödev, vize, final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1131
ÖK.2131
ÖK.31312
ÖK.41331521