DERS ADI

: Türkiye'de Göçler ve Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6001 Türkiye'de Göçler ve Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türkiye'de göçlerin tarihini, iç ve dış göçleri öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'deki göçleri ve sonuçlarını anlayacaktır.
2   Türkiye'deki göçlerin tarihsel sürecini kavrayabilecektir.
3   Göçlere yol açan sosyo-ekonomik ve doğal ortamları kavrayabilecektir.
4   Göçlerin doğurduğu sonuçları yorumlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Göç nedir Göç çeşitleri Anlatım
2 Göçlerin nedenleri Anlatım
3 Dünyada ve Türkiye'de Göç Anlatım
4 Türkiye'de Göçlerin Tarihi Anlatım
5 Cumhuriyet Dönemi Başında Türkiye'de Dış Göçler ve Etkileri Anlatım
6 1950 Yılına kadar Türkiye'de İç Göçler Ödev ve Sunum
7 1950-80 Arasında Türkiye'de İç Göçler Ödev ve Sunum
8 Ara Sınav
9 1960'tan Sonra Avrupaya İşgücü Göçü ve Etkileri Ödev ve Sunum
10 1980 Sonrasında Türkiye'de İç Göçler Ödev ve Sunum
11 Türkiye'de Geçici ve Kalıcı Göçlerin Etkileri Ödev ve Sunum
12 Türkiye'de İç Göçün Yarattığı Sorunlar Anlatım
13 Gecekondulaşma, işsizlik, kayıtdışı ekonomi vs. Anlatım
14 Göçe yönelik projeksiyonlar Anlatım
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İÇDUYGU Ahmet, SİRKECİ İbrahim ve AYDINGÜN İsmail (Ed.), Türkiye de İç Göç, Konferanslar, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 1998, Bolu Gerede
MUTLUER Mustafa (2003).Uluslararası Göçler ve Türkiye, Çantay Kitabevi, İstanbul.
ABADAN-UNAT Nermin (2002). Bitmeyen Göç Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ARI Kemal (1995). Büyük Mübadele Türkiye ye Zorunlu Göç 1923-1925, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul
ÖZBAY F. Ve diğerleri (2001). Nüfus ve Kalkınma, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Ankara.
TÜTENGİL Cavit Orhan (1983). 100 Soruda Kırsal Türkiye nin Yapısı ve Sorunları, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
II. Ulusal Sosyoloji Kongresi: Toplum ve Göç, Bildiriler Kitabı, TC Başbakanlık DİE ve Sosyoloji Derneği, 20-21-22 Kasım 1996 Mersin.
GÜÇLÜ Sevinç (2002). Kentlileşme ve Göç Sürecinde Antalya da Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci, TC Kültür Bakanlığı Kültür Eserleri, Ankara.
ERKAN Rüstem (2002). Kentleşme ve Sosyal Değişme, bilim adamı Yayınları, Ankara.
GÜMÜŞ Nevzat (2001). Internal Migration Between 1975 and 1990 in Turkey, Turkey- Romania Academic Seminar on the Geographical Potential, Problem and Sustainable Development, (Ed. İ. Atalay, M. Ielenicz, D. Balteanu), Inkilap Publishing Com. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 SNM Sunum
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + SNM * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + SNM * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevzat.gumus@deu.edu.tr, 02323012294

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111
ÖK.2222
ÖK.3333
ÖK.4444