DERS ADI

: Sistematik Müzikolojiye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBS 3007 Sistematik Müzikolojiye Giriş SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ALİ CENK GEDİK

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzikoloji

Dersin Amacı

Bu ders, sistematik müzikolojinin tarihi, içerik ve kapsamını, yakın ve alt disiplinleri ile güncel ilişkisini, temel ve disiplinlerarası çalışma alanları ve bu disiplinlerde ve alanlarda kullanılan yöntem ve teknikleri temel düzeyde öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sistematik müzikolojiyi tarihsel ve güncel bağlamları içersinde yakın ve alt disiplinleri ve disiplinlerarası çalışma alanları ile birlikte tanımlayabilmesi
2   Sistematik müzikolojinin tarihsel müzikoloji ve etnomüzikoloji disiplinleri ile arasındaki kuramsal ve uygulamalı farklılıkları açıklayabilmesi
3   Sistematik müzikolojinin ilgili disiplin ve disiplinlerarası çalışma alanlarında kullanılan kuram, yöntem ve tekniklerini temel düzeyde açıklayabilmesi
4   Disiplinlerarası müzik araştırmalarında ortaya çıkan epistemolojik sorunların çözümünde sistematik müzikolojinin sunduğu olanakları temel düzeyde açıklayabilmesi
5   Sistematik müzikolojinin belirli bir alanında araştırma yaparak sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistematik müzikolojinin tarihsel ve güncel temelleri
2 Sistematik müzikolojinin epistemolojik temelleri
3 Sistematik müzikolojinin yakın ve alt disiplinleri
4 Disiplinlerarası müzik incelemesi
5 Müzik ve Matematik
6 Müzik ve Biyoloji
7 Müzik Psikolojisi
8 Müzik ve Sinirbilimleri
9 Müzik ve Bilgisayar Bilimleri
10 Arasınav
11 Müzik ve Sinyal İşleme
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Parncutt, Richard. 2007. Systematic musicology and the history and future of Western musical scholarship, Journal of Interdisciplinary Music Studies, 1, 1-32.
Parncutt, Richard & Gedik, Ali Cenk. 2008. Interdisciplinarity in JIMS, Journal of Interdisciplinary Music Studies, http://www.musicstudies.org/infor.html
Schneider, Albrecht. 2006. Comparative and Systematic Musicology in Relation to Ethnomusicology: A Historical and Methodological Survey, Ethnomusicology, Vol. 50, No. 2, , pp. 236-258
Leman, Marc. 2008. Systematic musicology at the crossroads of modern music research, In Schneider, A. (Ed.), Systematic and Comparative Musicology: Concepts, Methods, Findings. Hamburger Jahrbuch für Musikwissenschaft, 24. Frankfurt am Main: Peter Lang, pp. 89-115.
Yardımcı kaynaklar:
Gedik, Ali Cenk. 2014. Marksizmin Doğa Bilimlerinden Kopuşunu Müzik Bilimleri Tarihi üzerinden Düşünmek, Bilim üzerine Marksist Tartışmalar: Marksizm Bilime Yabancı mı , (ed. Alper Dizdar), Yazılama Yay., İstanbul.
Gedik, Ali Cenk. 2013. Evrimi Müzik üzerinden Düşünmek, IV. Evrim, Bilim ve Eğitim Sempozyumu, 21-22 Aralık, Boğaziçi Üniversitesi.
Erol, Ayhan. 2004. Müziğin Kökenine İlişkin Teoriler, Folklor / Edebiyat Halkbilim, Etnoloji, Antropoloji, Müzikoloji, Tarih, Edebiyat: Üç Aylık Kültür Dergisi, Popüler Müzik Özel Bölümü Cilt: 10 Sayı: 39, sf. 25-49.
Özer,Yetkin. 2002. Müzik Etnografisi: Alan çalışmasında Yöntem ve Teknik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
Özer,Yetkin. 1997. Bilim Perspektifinden Müzik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Dersler kuramsal biçimde işlenir. Dersler, öğretim üyesinin sistematik müzikolojinin ilgili disiplin ve disiplinlerarası çalışma alanlarını, bu alanlarda kullanılan kuram, yöntem ve tekniklerini temel düzeyde açıklayan sunumları ile yapılır. Öğretim üyesi, öğrencileri ortaya çıkan sorulara yanıt vermeye yönlendirir ve tartışılan konularda görüşlerini sunmalarını ister.


2. Ödev
Ödev, öğrencilere derste kazandırılan bilgilere dayanarak, öğrencinin öğretim üyesi danışmanlığında kendisinin belirleyeceği sistematik müzikolojinin belirli bir çalışma alanında gerçekleştirilmiş bir araştırmanın yazılı olarak tartışılmasını hedefler . Ödev, kapsamına göre bireysel ya da grup çalışması olabilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %60'ını bu yazılı sınavlardan elde edecektir. Sınavlar sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular sınıfta işlenen konuları içerecektir. Sınav, öğreticinin insiyatifine bağlı olarak kapalı uçlu (test) ya da açık uçlu sorulardan oluşabilir.

Dönem Ödevi:
Öğrencilere kendilerine bildirilecek tarihe kadar hazırlayıp teslim edecekleri bireysel ya da grup çalışmasını gerektiren tartışma problemleri verilecektir. Bir öğrenci toplam başarı puanının %30'unu bu dönem içini ve sonu ödevlerden elde edecektir. Öğrencinin gerçekleştireceği ödev derste kazandırılan bilgilere dayanarak, öğrencinin öğretim üyesi danışmanlığında kendisinin belirleyeceği sistematik müzikolojinin belirli bir çalışma alanında gerçekleştirilmiş bir araştırmanın yazılı ve sözlü olarak tartışılması ve sunulması biçiminde olacaktır. Ödev, Microsoft Word ve Powerpoint yazılımları kullanılarak, yazım kurallarına uygun biçimde yazılacak ve hem basılı olarak hem de hazırlayan(lar) ve ana başlık olarak adlandırılmış dijital bir kopyası öğretim üyesine teslim edilecektir.

Derse Katılım:
Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar:
Yazılı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dönem Ödevi:
Ödevler öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve beceri temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Derse Katılım:
Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazaret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Belirlenen zamanda teslim edilmeyen proje ve ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 232 - 412 92 08
e-posta: ali.gedik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13.30-16.00
Cuma: 13.30-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 4 1 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.151515511
ÖK.25353313533
ÖK.33555333531
ÖK.45535133333
ÖK.53335353533