Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Bilimleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ SERHAT DURMAZ |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Bilimleri |
Dersin Amacı |
Tarihsel süreç içinde, Türk müziği için kullanılan nota yazım tekniklerini kavramak, dönemleri ve örnekleri ile birlikte etüt etmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tarihsel süreç içinde harf ve nota yazıları sistemleri ile, sistemlere koşut teknolojik gelişmelerin farkına vararak çağdaş örneklere uygun ifade edebilme yeteneğini oluşturmak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Derslere aktif katılım, gün içindeki etkinlikler, performanslar o öğrencinin dönem sonu notunda derse katılım olarak hesaplanır. Her ders ve her öğrenci için günlük uygulamalarda başarı notları alınır. Bu notlar dönem/yıl sonunda başarı eğrisi oluşturacak biçimde düzenlenerek değerlendirmeye alınır. |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav ve final sınavları 100 üzerinden değerlendirmeye alınır, hangi sorunun hangi nota karşılık geldiği soru kağıdında açıkça belirtilir. Her öğrenci en az bir nota ödevi hazırlar. Ödevler için iki hafta hazırlanma süresi verilir; bu süre sonunda teslim edilmeyen çalışma başarısız sayılır; değerlendirme yüzdesi de sıfır alınır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam, problem çözme, grup rolleri, uygulamalara aktif katılım ve neticeleri değerlendirme becerileri ile tüm bunların dışa dönük/aktif biçimde yerine getirilmesi temel koşullardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
serhat.durmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|