DERS ADI

: Rus Edebiyatı 20 yy.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RDE 4001 Rus Edebiyatı 20 yy. ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAMİLLA ALİYEVA

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. 20'lerden 90'lara kadar edebiyatta yaşanan gelişmeleri tanımlayabilmek.
2   2. 20.yy Rus kültürü bağlamında stil akımını, eğilimler, çok çeşitli edebi oluşumlar hakkında bir fikir oluşturmak. 3. Yirminci yüzyılın en büyük yazarlarının tarzı ve evrimi konusunda bir fikir oluşturmak.
3   3. Yirminci yüzyılın edebiyat sürecinin özgünlüğünü yansıtan edebi terminoloji hakkında öğrencilere bilgi vermek.
4   4. Bu dönemde Rus edebiyatının önemli yazarları ve eserleri hakkında bilgi sahibi olmak.
5   5. Yirminci yüzyılın edebiyat süreci hakkında bütünsel bir görüş oluşturmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Tarihsel-edebi bağlamda yüzyılların sınırı. Edebiyat `Gümüş çağ. 11. M.Bulgakovun yaratıcılığı. Mistik romanı `Usta ve Margarita.
2 2.Rus modernizminin edebi akımları. 12. B.Pasternakın yaratıcılığı.
3 3.Rus modernizminin edebi akımları. Sembolizm in, akmeizmin, fütürizmin poetikası. 13. A.İ.Kuprinin yaratıcılığı.
4 4. A. Blok. Şiirinin özellikleri. Mistik anlamda sevgi. "Dünyevi ve semavi" korelasyon. 14. A.İ.Kuprinin eserleri.
5 5. "Toplumun zevkine tokat. Mayakovskinin Fütürizm bildirisi. 15.Genel tekrar
6 6. Akmeizm. Simgeciliğin bunalımı Toplum yandaşlarının sanatsal ifadesiinde Sembolizm hakkındaki tartışma "Şairler Derneği" (N.Gumilev, S. Gorodetsky, Anna Ahmatova, Osip Mandelstam, G. İvanov ve diğerlerinin) ortaya çıkması. Aynı türden olmayan akmeist hareketler. Dünyanın tescilli olarak algılanan kurulumu. 16. Finel sınav
7 7. Maksim Gorki, 20. Yy 30'lu yıllarında Rus edebiyatında sosyalist gerçekçiliğin kurucusu.
8 8. 1917-1920 yılları döneminin özellikleri. Edebiyat grupları ve edebi savaş. Genel ve özel imgecilik poetikası çatışması.
9 9. İmgecilik poetikası.S.Yeseninin yaratıcılığı.
10 10. M.Şolohovun yaratıcılığı. 'Sessiz Don' romanı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Agemosov, V. V. Istoriya russkoy literaturi XX veka, M., 2003
2. Golubkov, M. M.,Russkaya literatura XX. veka: Posle raskola, M., 2001 .
3. Volkov., Smirnova L. İstoriya russkoy literaturı XX veka. , Prosveşenie, 1977..
4. Erşov L. İstoriya russkoy sovetskoy literaturı. XX v., 1988.
5. İstoriya russkoy literaturı XX v. (20-90- godı). Uçebnoe pocobie dlya filologiçeskih fakultetov universitetov / Pod red. S.İ. rmilova, 1998
6. Russkaya literatura kontsa XIX naçala veka./ Pod red. L. Simirnovoy, Prosveşenie, 1993.
7. Smirnova, L. A. Russkaya literatura XX veka I-II, M., 1999,2001.
8. Sokolov G. İstoriya russkoy literaturı kontsa XIX naçala veka, 2001.
9. Serebryanıy vek russkoy poezii. / Karsalova, Yu.Şapovalova, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1.ÖÇ 1-2-3 ara sınav, 4-5 ise final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tamilla.aliyeva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 6 30
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555