DERS ADI

: Psikodibilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 4071 Psikodibilim SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAMİLLA ALİYEVA

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Psikodilbilim kavramını tanımlayabilmesi.
2   2. Psikodilbilimin çalışma alanlarını açıklayabilmesi.
3   3. Dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi değerlendirebilmesi.
4   4. Anadil edinimi sürecinin aşamalarını aktarabilmesi.
5   5. Konuşma ve dil bozukluklarını arasındaki farkı karşılaştırabilmesi.
6   6. Konuşma bozukluklarını ayırt edebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Psikodilbilimin tarihçesi 11. Dil ve Beyin.
2 2. Psikodilbilimin araştırma alanları ve disiplinler arası çalışmalar. 12. Dil ve Konuşma.
3 3. Dil ve düşünce. 13. Dil ve Konuşma Bozuklukları.
4 4. Dilin Özellikleri, Hayvan iletişimi ve İnsan Dili, Vahşi Çocuklar ve Dil, Kritik Yaş Dönemi. 14. Psikodilbilim ile ilgili çalışmalar.
5 5. Dil Edinim Kuramları. 15. Genel tekrar
6 6. Dil Ediniminde Gelişim Aşamaları. 16.Finel sınav
7 7. Türkçe Konuşan Çocukların Dil Gelişimleri.
8 8. Ara sınav
9 9.İkidillilik, Çokdillilik.
10 10. İşaret Dili.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
Christiansen, M. H., & Chater, N. (Eds.). (2001). Connectionist psycholinguistics. Greenwood Publishing
Group.
Field, J. (2004). Psycholinguistics: The key concepts. Psychology Press.
Foss, D. J., Hakes, D. T., & Psycholinguistics, A. (1978). an Introduction to the Psychology of
Language. PrenticeHall, EnglewoodCliffs NJ.
Greene, J. (1972). Psycholinguistics: Chomsky and psychology.
Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press.
Hatch, E. M. (1983). Psycholinguistics: A Second Language Perspective. Newbury House Publishers, Inc.,
Rowley, MA 01969.
Kutas, M., & Van Petten, C. (1994). Psycholinguistics electrified. Handbook of psycholinguistics, 83-143.
Massaro, D. W. (Ed.). (2014). Understanding language: An information-processing analysis of speech
perception, reading, and psycholinguistics. Academic Press.
McNeill, D. (1970). The acquisition of language: The study of developmental psycholinguistics.
Peterson, C. (2013). Developmental psycholinguistics: Three ways of looking at a child s narrative.
Rommetveit, R. (2014). Words, Meaning, and Messages: Theory and Experiments in Psycholinguistics.
Academic Press.
Springer Science & Business Media.
Smith, F. (1973). Psycholinguistics and reading. Holt, Rinehart & Winston.
Steinberg, D. D., Nagata, H., & Aline, D. P. (2013). Psycholinguistics: language, mind and world.
Routledge.
Steinberg, D. D., & Sciarini, N. V. (2013). An introduction to psycholinguistics. Routledge.
Traxler, M., & Gernsbacher, M. A. (Eds.). (2011). Handbook of psycholinguistics. Academic Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power-point sunumları
2. Örneklerle anlatma ve açıklama
3. Soru-cevap
4. Kütüphane, internet araştırma etkinlikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 6: Sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eda.can@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555