DERS ADI

: Uygulamalı Dilbilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 3078 Uygulamalı Dilbilim SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAMİLLA ALİYEVA

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Uygulamalı dilbilimdeki temel yaklaşım ve kuramları ana hatlarıyla belirtebilmesi.
2   2. İkinci Dil Edinimine ilişkin kuramları karşılaştırarak açıklayabilmesi.
3   3. Dil öğretim yöntemlerini karşılaştırabilmesi.
4   4. Dilsel bir veriyi göstergebilimsel açıdan çözümleyebilmesi.
5   5. Dil planlaması ve dilsel sömürgecilik kavramlarını günümüz uygulamalarını kullanarak değerlendirebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Uygulamalı Dilbilim ve ilişkili olduğu alanlar 11. Dilsel Sömürgecilik Kısa tarihçe Temel Kavramlar İdeoloji Merkez-çevre (center-periphery) ilişkisi Dilsel ayrımcılık (linguicism) kavramı Tekdillilik ve dilsel direnç Dilsel Bağdaşım ve çok dillilik.
2 2. İkinci Dil Edinimi İkinci Dil Edinim çalışmalarının tarihçesi Aradil kavramı Sosyokültürel Kuramlar Gelişimci Kuramlar İDE araştırmalarında temel konular. 12. Göstergebilim
3 3. Dil Öğretim Yöntemleri I Dilbilgisi Çeviri Yöntemi Dolaysız Yöntem İşitsel Dilsel Yöntem. 13. Öğrencilerin Sunumları
4 4. Dil Öğretim Yöntemleri II Bilişsel Yöntem Doğal Yöntem Toplam Fiziksel Tepki Yöntemi. 14. Öğrencilerin Sunumları
5 5. Dil Öğretim Yöntemleri III Suggestopedia Sessiz Yöntem İletişimsel Yaklaşım. 15. Genel tekrar
6 6. Medya Çalışmaları Yazılı ve Sözlü Medya çalışmaları Karşılıklı Konuşma Çözümlemesi Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bütünce Dilbilimi Yeni Medya. 16. Finel sınav
7 7. Dil Gelişimine Sosyokültürel Yaklaşımlar Sosyokültürel ve Tarihsel Kuramlar Zihnin toplumoluşu İçselleştirme Aracılık Düzenleme Kültür, Dil, Biliş ve Biyoloji.
8 8. ARA SINAV
9 9. Okuryazarlık Okuryazarlık kavramı Farklı okuryazalıklar Yeni Okuryazarlık (Sayısal Okuryazarlık)
10 10. Biçembilim Biçembilimin tarihçesi Genel biçembilim Yazınsal biçembilim Bütünce destekli biçembilim Bilişsel Biçembilim.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Corder, P. (1973). Introducing Applied Linguistics. Middlesex: Penguin.
2. Demircan, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri Ekin Yay. İstanbul
3. Demirel, Ö. (2000). Türkçe Öğretimi. Pegem Yayıncılık
4. Grabe, W.; Kaplan, R. B. (1991). An Introduction to Applied Linguistics. New York: Addison-Wesley Pub.Co.
5. Kaplan, R. B. (2002). The Oxford Handbook of Apllied Linguistics. USA: Oxford University Press.
6. Schmiddt, N. (2002). An Introduction to Applied Linguistics. London: Arnold Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Örneklerle Uygulama
4. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1, 2 ve 3 : Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4 ve 5: Grup ödevi raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Eda CAN
Edebiyat Fakültesi Dilbilim Bölümü
C Blok 156 Nolu Oda

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacak.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555