DERS ADI

: İleri Egzersiz Fizyolojisi ve Egzersiz Testleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 6006 İleri Egzersiz Fizyolojisi ve Egzersiz Testleri SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERAP ACAR

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci ileri egzersiz fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve egzersiz testlerine yönelik değerlendirme ile sağlıklı popülasyonda ve hasta gruplarında egzersiz testlerini yorumlayabilme konularında bilgi ve beceri kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı hastalık gruplarında ileri egzersiz fizyolojisini bililr ve yorumlar.
2   Farklı hastalık gruplarında egzersiz testlerini bilir ve yorumlar
3   Sağlıklı popülasyon ve kardiyopulmoner hastalıklarda egzersiz testlerini yorumlayabilir
4   Kardiyopulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili gelişmeleri takip edebilir, sentezleyebilir, araştırma ve eğitime yansıtabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kardiyopulmoner Egzersiz Testlerine Oryantasyon Yaşlılarda ve Obezlerde Egzersiz Testi
2 Progresif İş Yükü Testinde Egzersize Katılan Kaslar Elit Aerobik Atletlerde Egzersiz Testi ve KPET in Rolü
3 Progresif İş Yükü Testinde Respiratuar Kardiyovasküler Sistem Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon
4 Egzersiz Testi planlama KPET Planlama Egzersizde Mekan
5 Kardiyovasküler Hastalıklarda Egzersiz Testi Yüksek İrtifada ve Sıcak ve Soğukta Egzersiz
6 Pulmoner Hipertansiyonda Egzersiz Testi
7 Havayolu Obstrüksiyonunda Egzersiz Testi
8 Restriktif Akciğer Hastalıklarında Egzersiz Testi
9 Genel tekrar
10 Egzersiz Toleransı Kaybında Farklı Diyagnozlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Making Sence Of Exercise Testing Robert B. Schoene, H. Thomas Robertson

2-Dokuz Eylül Üniversitesi Kütüphanesi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans
Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
Probleme dayalı öğretim (PDÖ)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin konuya hazırlığı, sunum becerisi ve tartışmalara katılımı Ödev/Sunum olarak değerlendirilecektir. Ara Sınav ve Final sınavlarında açıklama, yorumlama, karar verme ve bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.
Öğrencilerin her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, seminer sunumları ile ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az % 70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta:serap.acar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.30 - 15.30.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 8 120
Ödev Hazırlama 4 6 24
Sunum Hazırlama 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1255522235
ÖK.2345532355
ÖK.3345532355
ÖK.4255533355