DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 6400 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİDEM KARADİBAK

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

İlgili ders ile öğrenciye fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir seminer konusunun etkin bir biçimde hazırlanması ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir.
2   Pulmoner hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
3   Kardiyak hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir
4   Çocuk ve geriatrik bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları hakkında seminer hazırlama ve sunum yöntemlerini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı- Giriş Periferik Arter Hastalıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
2 Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-I Yoğun Bakımda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
3 Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-II Yoğun Bakımda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
4 KOAH ta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Çocuklarda Pulmoner Hastalıklar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
5 Astımda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
6 Bronşektazide Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
7 Toraks Cerrahilerinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
8 Kardiyak Cerrahilerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
9 Koroner Arter Hastalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
10 Kalp Yetersizliğinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ana kaynak: ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription (American College of Sports Medicine) 11th Edition. Gary Liguori. 2020. Wolters Kluwer Health
2. Guidelines for Cardiac Rehabilitation Programs 6th Edition. AACVPR. 2020. Human Kinetics.
3. Guidelines for Pulmonary Rehabilitation Programs 5th Edition. AACVPR. Human Kinetics.
4. Main E, Denehy L. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Edinburgh: Elsevier, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders
Sorun/Problem Çözme
Probleme dayalı öğretim (PDÖ)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin konuya hazırlığı, sunum becerisi ve tartışmalara katılımı Ödev/Sunum olarak değerlendirilecektir. Final sınavlarında açıklama, yorumlama, karar verme ve bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Sunum Hazırlama 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555