DERS ADI

: Fiziksek Aktivite Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 6013 Fiziksek Aktivite Yönetimi SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERAP ACAR

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci sağlıklı bireylerde ve kronik hastalıklarda fiziksel aktiviteyi değerlendirebilme ve yapılan değerlendirmelere uygun fiziksel aktivite programı oluşturabilme konularında bilgi ve beceri kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel aktivitenin etkilerini bilir.
2   Sağlıklı ve kronik hastalığı olan bireylerde fiziksel aktivitenin değerlendirmesini bilir.
3   Sağlıklı ve kronik hastalığı olan bireylerde fiziksel aktiviteyi artırma stratejilerini bilir ve planlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı- Giriş Pediatrik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk
2 Fiziksel Aktivite terminolojisi ve kavramlar
3 Fiziksel Aktivitenin Etkileri
4 Fiziksel Aktivite ve Sedanter Davranışın Değerlendirilmesi
5 Fiziksel aktivite izlem teknolojileri
6 Sağlıklı bireyler ve Fiziksel Aktivite Reçetesi Oluşturma
7 Fiziksel Aktiviteyi Artırmada Davranış Değişikliği Modelleri
8 Kardiyopulmoner Hastalıklarda Fiziksel Aktivite Bariyerleri
9 Kardiyovasküler Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
10 Pulmoner Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
11 Metabolojik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
12 Onkolojik hastalıklarda fiziksel aktivite
13 Yaşlılarda fiziksel aktivite

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ana kaynak: ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription (American College of Sports Medicine) 11th Edition. Gary Liguori. 2020. Wolters Kluwer Health
2. Guidelines for Cardiac Rehabilitation Programs 6th Edition. AACVPR. 2020. Human Kinetics.
3. Guidelines for Pulmonary Rehabilitation Programs 5th Edition. AACVPR. Human Kinetics.
4. Main E, Denehy L. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Edinburgh: Elsevier, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders
Sorun/Problem Çözme
Probleme dayalı öğretim (PDÖ)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 10 1 10
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15555
ÖK.255455
ÖK.3554554