DERS ADI

: Spor Toplum Ve Kültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 5016 Spor Toplum Ve Kültür SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ŞENOL YANAR

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Toplumda yaşanan değişimleri veya var olan yapıları spor ekseninde incelemek
Kültür kavramının tanımını ve içeriğini öğreterek, toplumsal kültür öğeleri ile, bunlara özgü sportif yaşam biçimlerini karşılaştırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyoloji ve spor arasındaki ilişkiyi kavrar
2   Kitle sporunun toplumsal dinamiklerini ve modern sporun özelliklerini öğrenir
3   Spora kuramsal yaklaşmayı öğrenir
4   Kültür ve Spor İlişkisini Öğrenir ve Uygular
5   Kültür çeşitliliği, organizasyonlar ve sportif etkileri öğrenir, yorumlar ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sporun Tanımı, İşlevleri, Spor Sosyolojisinin Tarihçesi, Spor Sosyolojisinin Başlıca Konuları
2 Kitle Sporunun Toplumsal Dinamikleri
3 Sporun Sınıflandırılması, Elit Spor ve Kitle Sporunun Farklılıkları
4 Kültürün tanımı ve spor ile ilişkisi
5 Temel Kurumlar ve Spor
6 Sosyal Gelişme ve Spor
7 Sosyal Tabakalaşma ve Spor
8 Ara sınav
9 Toplumsal Cinsiyet ve Spor
10 Küreselleşme ve Spor
11 Etnisite ve Spor
12 Şiddet ve Spor
13 Irkçılık ve Spor
14 Teori ve Spor
15 Tartışma
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Amman, MT. (2000). Spor Sosyolojisi. İçinde: Sporda Sosyal Bilimler. Alfa Yayınları, İstanbul.
2 Erkal, M. Güven, Ö. Ayan, D. (1998). Sosyolojik Açıdan Spor.Der Yayınları, İstanbul.
3 Yetim, A. (2005). Sosyoloji ve Spor. Morpa, İstanbul.
4 Dever, A. (2010). Spor Sosyolojisi. Başlık Yayınları, İstanbul.
5 İnal, R. (2008).Küreselleşme ve Spor. Evrensel Basım Yayın,İstanbul.
6 Kılıç, Metin (2012). Etnisite ve Spor. Doğu Kütüphanesi, İstanbul.
7 Talimciler, A (2011). Spor Kurumu.İçinde: Kurumlara Sosyolojik Bakış. Kitapevi, İstanbul.
8 Coakley JJ. (1998). Sport in Society: Issues and Controversies. Sixth Edition, McGraw-Hill, Boston.
Pieterse, J. N. (2015). Globalization and culture: Global mélange. Rowman & Littlefield.
Lynch, M. (2002). The culture of control: Crime and social order in contemporary society. PoLAR: Political and Legal Anthropology Review, 25(2), 109-112.
Martins, E. C., & Terblanche, F. (2003). Building organisational culture that stimulates creativity and innovation. European journal of innovation management, 6(1), 64-74.
Davies, H. T., Nutley, S. M., & Mannion, R. (2000). Organisational culture and quality of health care. Quality and Safety in Health Care, 9(2), 111-119.
Sinclair, A. (1993). Approaches to organisational culture and ethics. Journal of Business Ethics, 12(1), 63-73.
Redhead, S. (2007). Those absent from the stadium are always right: Accelerated culture, sport media, and theory at the speed of light. Journal of Sport and Social Issues, 31(3), 226-241.
Siedentop, D. (2002). Junior sport and the evolution of sport cultures. Journal of Teaching in Physical Education, 21(4), 392-401.
Crawford, G. (2004). Consuming sport: Fans, sport and culture. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 6(2), 47-62.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar
mehmet.bayansalduz@deu.edu.tr
esra.kurkcuakgonul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555