DERS ADI

: AB ve Türkiye'de Ayrımcılıkla Mücadele Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 6011 AB ve Türkiye'de Ayrımcılıkla Mücadele Politikaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TİJEN ERDUT

Dersi Alan Birimler

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde ayrımcılık evrensel bir sorun olarak önemini korumaktadır. Ayrımcılık türlerinden bir kısmı kaybolmaya yüz tutarken, pek çoğu en ilkel biçimiyle ya da yeni biçimlere bürünerek sürmektedir. Bu derste, Avrupa Birliği ve Türkiye'de ayrımcılıkla mücadele politikalarının incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ayrımcılık kavramı ve ayrımcılık türlerini tanımak.
2   Ayrımcılıkla mücadele politikalarının Avrupa Birliği'ndeki yeri ve önemini ayırt etmek.
3   Avrupa Birliği ve Türkiye'de ayrımcılığın görünümleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
4   Avrupa Birliği ve Türkiye'de ayrımcılıkla mücadeleye ilişkin hukuksal ve kurumsal düzenlemeler ile uygulama biçimlerini tanımak.
5   AB'nin ayrımcılıkla mücadele politikalarının Türkiye'yi ilgilendiren boyutlarını değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ayrımcılık Kavramı
2 Ayrımcılık Türleri
3 Ayrımcılıkla Mücadele ve AB Antlaşmaları
4 Ayrımcılıkla Mücadele ve AB Yönergeleri
5 AB'de Ayrımcılığın Görünümleri: Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
6 AB'de Ayrımcılığın Görünümleri: Zorla Çalıştırma ve Çocuk Çalıştırma
7 AB'de Ayrımcılığın Görünümleri: Şiddet ve Çoklu Ayrımcılık
8 ARA SINAV
9 Türkiye'de Ayrımcılığın Görünümleri: Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
10 Türkiye'de Ayrımcılığın Görünümleri: Zorla Çalıştırma ve Çocuk Çalıştırma
11 Türkiye'de Ayrımcılığın Görünümleri: Şiddet ve Çoklu Ayrımcılık
12 AB'de Ayrımcılıkla Mücadele Politikalarının Gelişimi
13 Türkiye'de Ayrımcılıkla Mücadele Politikalarının Gelişimi ve AB'nin Etkisi
14 Türkiye'de Ayrımcılıkla Mücadele Politika Uygulamaları
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chege Victoria; "The European Union anti-discrimination directives and European Union equality law: the case of multi-dimensional discrimination", ERA Forum, No. 13, 2012, s. 275-293
European Commission; Equal Rights versus Special Rights Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 2007.
Erdut Tijen; "İşgücü Piyasasında Ayrımcılık", II. Ulusal Sosyal Politika Kongresi (23-24 Kasım-Ankara), DİSK Yayınları, Ankara, 2006, s. 287-315.
Eurofound; Improving working conditions in occupations with multiple disadvantages, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2015.
European Commission; Age discrimination and European Law. Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 2005.
FRA; Fundamental rights: key legal and policy developments in 2012. European Union Agency for Fundamental Rights, 2013.
FRA; Trends and Developments 1997-2005 - Combating Ethnic and Racial Discrimination and Promoting Equality in the European Union. European Union Agency for Fundamental Rights, 2007.
Fugazza Marco; "Racial discrimination: Theories, facts and policy", International Labour Review, Vol. 142, No. 4, 2003, s. 507-541.
Guzmán Francisco L., Hailé Jane; Independent evaluation of the ILO's Strategy for the Elimination of Discrimination in Employment and Occupation: 2007-2011. International Labour Office, Geneva, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, haftalık okumalar, sınıf içi tartışmalar, araştırma ödevleri ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ölçme ve değerlendirme araçları tüm öğrenme çıktıları için yazılı sınavlar, araştırma ödevleri ve derse katılımdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal ve intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesi tarafından dağıtılan konularda ve belirlenen tarihte sunum yapacaklardır.
5. Final sınavının yapıldığı gün teslim edilmeyen araştırma ödevleri kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tijen.erdut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 15.30 -17.00
Salı : 15.30 -17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14253
ÖK.232334
ÖK.31234
ÖK.421225534
ÖK.524324