DERS ADI

: Eğitim Teknolojisinde Güncel Okumalar I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6013 Eğitim Teknolojisinde Güncel Okumalar I SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı eğitim teknolojileri alanını güncel olarak takip etmeyi sağlamaktır. Bu dersi alan öğrenciler güncel eğitim teknolojileri ile ilgili bilimsel çalışmalara ulaşabilir. Bir makale yazabilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler güncel eğitim teknolojileri ile ilgili bilimsel çalışmalara ulaşabilir.
2   Bu çalışmaların giriş ve kuramsal çerçevelerini okuyarak analiz edebilir.
3   Yöntemin dayandığı kuramsal çerçeveyi açıklayabilir.
4   Çalışmaların bulgular, sonuç ve tartışma kısımlarını değerlendirerek ilgili çalışmanın alandaki hangi boşluğu doldurduğunu kavrayabilir.
5   Makale yazım kurallarını açıklayabilir
6   Bir makale hazırlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel çalışmaları arama teknikleri
2 Bilimsel çalışmaları arama teknikleri
3 Güncel çalışmaları derleme
4 Güncel okumalar (giriş ve literatür)
5 Güncel okumalar (yöntem ve bulgular)
6 Güncel okumalar (sonuç, tartışma ve öneriler)
7 Raporlaştırma
8 Ödev ve Sunum Rapor Teslimi
9 Alanla ilgili güncel yazılmış betimsel makaleleri inceleme
10 Alanla ilgili güncel yazılmış betimsel makaleleri inceleme
11 Alanla ilgili güncel yazılmış derleme makaleleri inceleme
12 Alanla ilgili güncel yazılmış araştırma makaleleri inceleme
13 Alanla ilgili güncel yazılmış proje sonuç raporlarını inceleme
14 Örnek makale yazma
15 Makale projesi değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Liver, M. (2014). Fostering Relevant Research on Educational Communications and Technology (Chapter 74).
Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer.
Klein, J. D. & Rushby, N. (2007). Professional organizations and publications in instructional design and technology. Chapter 26 in Trends and issues in instructional design and technology (2nd Edt.).
Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Edu. Inc.D.M. (2012). Digital schools: How technology can transform education. DC: Brookings Ins. Press.
Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th Edt.) (J.M. Spector, M.D. Merrill, J. Elen & M.J. Bishop) (Eds.). USA: Springer.
Vandewaetere, M. & Clarebout, G. (2014). Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and Performance (Chapter 34).
Graf, S. & Kinshuk. (2014). Adaptive Technologies (Chapter 62).
Dawley, L. & Dede, C. (2014). Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations (Chapter 58).
Dunleavy, M. & Dede, C. (2014). Augmented Reality Teaching and Learning (Chapter 59).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalenin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Ödev Hazırlama 1 35 35
Proje Hazırlama 1 45 45
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111111111
ÖK.212222211
ÖK.312222211
ÖK.455555511
ÖK.542222211
ÖK.642222211