DERS ADI

: SPOR VE ÇEVRE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSY 3013 SPOR VE ÇEVRE SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HULUSİ MEHMET TUNÇKOL

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Çevre Eğitimi, çevre kirliliği ve doğal alanlara etkisi, doğada yapılan faaliyetlerin çevre üzerindeki etkileri, spor tesislerinin çevre üzerindeki etkileri, çeşitli spor branşlarının çevre üzerindeki etkileri, sürdürülebilir gelişme zorunluluğu, tarihsel süreçte sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme bileşenleri, spor alanlarının tasarımında sürdürülebilir öncelikler, doğal alanlarda sürdürülebilir öncelikler

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevrenin spor için önemini kavrar.
2   Çevreye ve sürdürülebilir gelişmeye saygılı spor için genel koşulları bilir
3   Doğal çevrede spor yaparken dikkat edilmesi gereken koşulları bilir
4   Spor alanlarının çevre üzerindeki etkilerini bilir.
5   Çeşitli olimpik disiplinlere özgü çevresel ve sürdürülebilir gelişim koşullarını bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre ve Çevrenin Özellikleri
2 Ekoloji-Ekosistem-Madde Döngüsü
3 Çevre Kirliliği ve Doğal Alanlara Etkileri
4 Dünyada Çevre Korumacılık
5 Türkiye'de Çevre Korumacılık
6 Çevre Yönetimi ve Politikaları
7 Yerel Yönetimler ve Çevre
8 Çevre Hareketlerinin Spora Yansımaları
9 Spor Organizasyonlarının Çevresel Duyarlılığı (IOC)
10 Çeşitli Spor Branşlarının Çevresel Yönleri ve Çevreye Etkileri
11 Sürdürülebilirlik ve Spor Organizasyonları
12 Sürdürülebilirlik ve Spor Tesisleri
13 Örnek Olay İncelemesi: Green Goal
14 Örnek Olay İncelemesi: İstanbul Olimpiyat Oyunları Başvurusu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bozkurt, Y. (2021). Çevre Sorunları. Abdullah Yılmaz (Editör), Çevre Bilimi (s.57-76). AÜ AÖF Yayınları: Eskişehir.
2. Günsoy, B. (2019). Sürdürülebilir Kalkınma. Güler Günsoy & Munise Tuba Aktaş (Editörler). Doğal Kaynaklar ve Çevre Ekonomisi (s.144-172). AÜ AÖF Yayınları: Eskişehir.
3. IOC. (2008). IOC Spor, Çevre ve Sürdürülebilir Gelişme Rehberi. Çeviri: TMOK.
4. Uzunyayla, F. (2020). Çevre Hareketleri. Oya Beklan Çetin (Editör), Çevre Sosyolojisi (s.129-144). AÜ AÖF Yayınları: Eskişehir.
5. Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş., Yılmaz, M. (2008). Çevre Bilimi ve Eğitimi. Ankara: Gündüz Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi
Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 51 10
hulusimehmet.tunckol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri zaman ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1332322
ÖK.2332322
ÖK.3332322
ÖK.4332322
ÖK.5332322