DERS ADI

: SOSYAL MEDYA VE SPOR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSY 2012 SOSYAL MEDYA VE SPOR SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Medya kavramını ve medya ile spor arasındaki ilişkileri incelemek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medya ve yeni medya kavramlarını ve etkileşim alanlarını kavrama.
2   Alan eğitiminde yeni medya ürünlerinden yararlanma yollarını kavrama.
3   Medya iletişim araçları ve yeni medya ürünlerinden alan eğitiminde yararlanma yollarına yönelik inceleme ve araştırmalar yapabilme.
4   Alan eğitimi ve medya arasındaki etkileşim alanlarından yararlanarak öğretimsel uygulamalar geliştirebilme ve bunları uygulayabilme / sunabilme.
5   Alan eğitimi ve medya arasındaki etkileşim alanlarından yararlanarak geliştirilen öğretimsel uygulamaları değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni medya nedir Yeni medyanın temel kavramları ve sunduğu olanaklar nelerdir
2 Yeni medyada var olan alanlar ve bunların etkileşimi. Medya okuryazarlığı.
3 Günümüz alan eğitimi yaklaşımları içerisinde medyanın yeri ve rolü.
4 Alan eğitimine yönelik sosyal paylaşım ağlarının ve bu ağlarda kullanılan uygulamaların değerlendirilmesi.
5 Alan eğitimine yönelik sanal günlükleri ve blogların incelenmesi.
6 Android ve IOS sistemlerinde bulunan öğretime yönelik aplikasyonların ve kullanım alanlarının incelenmesi.
7 Dijital oyunların eğitim-öğretime yansıması ve eğitsel oyunlar.
8 e spor hakkında bilimsel araştırmaların incelenmesi
9 Bulut sistemleri ve web de öğretim amaçlı sayfa tasarımı.
10 Alan ve alan eğitimine yönelik web içeriklerinin ve online ders sistemlerin incelenmesi.
11 Öğrenme Yönetim Sistemlerine genel bakış.
12 Öğrenme Yönetim Sistemlerine genel bakış.
13 Web tabanlı öğrenme araçlarına genel bakış.
14 Web tabanlı öğrenme araçlarına genel bakış.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı, (2007), TTK, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
Winthrop, R. & Smith, M.S. (2012). A New Face of Education, Bringing Technology into the Classroom in the Developing Word, Brooke Shearer Working Paper Series.
Dijital İletişim ve Yeni Medya, (2013). (Ed.) M.C. Öztürk. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Yayın No. 1911.
Asrak Hasdemir, T. (2012). Gelenekselden Yeni Medya Okuryazarlığına: Türkiye Örneğinde Bir Değerlendirme, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 23-40.
Mahnegar, F. (2012). Learning Management System, International Journal of Business and Social Science, 3(12), 144-150.
TED Ideas Worth Spreading, http://www.ted.com/
The Future Channel, http://www.thefutureschannel.com/
Liu, M., Horton, L., Olmanson, J. & Toprac, P.A. Study of Learning and Motivation in A New Media Enriched Environment for Middle School Science.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, tartışma, uygulama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafetle katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma 09.00 - 17.00 Saatleri arasında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1345
ÖK.2345
ÖK.3345
ÖK.4345
ÖK.5345