DERS ADI

: Müzikal Analiz 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2121 Müzikal Analiz 3 SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Barok, Klasik ve Romantik dönemlerde yazılan eserlerin biçimsel, tonal ve armonik yapısını teorik bilgiler aracılığıyla çözümleyebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik biçimleri ve armoninin temel kavramlarını belirtebilir.
2   Özelliklerine göre müzik stillerini, müzik biçimlerini, uygu yapılarını ve uygu-dışı sesleri açıklayabilir.
3   Barok, Klasik ve Romantik dönemlerde kullanılan biçim ve uygu yapılarını tanımlayabilir.
4   En küçük biçimsel ve armonik birimin bütün içerisindeki yerini ve önemini analiz edebilir.
5   Farklı müzik stilleri, farklı müzik biçimleri ve farklı uygu yapıları arasındaki benzerlikleri ve zıtlıkları belirleyebilir.
6   Biçimsel ve uygusal unsurların eserlerin genel yapılarına olan etkilerini yorumlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Armonik analiz: Barok dönem Corelli
2 Armonik analiz: Barok dönem Corelli
3 Armonik analiz: Barok dönem Vivaldi
4 Armonik analiz: Barok dönem Vivaldi
5 Armonik analiz: Barok dönem J.S.Bach
6 Armonik analiz: Barok dönem J.S.Bach
7 Armonik analiz: Barok dönem J.S.Bach
8 Ara Sınav
9 Armonik analiz: Klasik dönem Haydn
10 Armonik analiz: Klasik dönem Haydn
11 Armonik analiz: Klasik dönem Mozart
12 Armonik analiz: Klasik dönem Mozart
13 Armonik analiz Beethoven
14 Armonik analiz Beethoven
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jones, George Thaddeus; Music Theory, HarperCollins Publishers, Inc., New York, 1974
Merryman, Marjorie; The Music Theory Handbook, Harcourt Brace & Company, Fort Worth, 1997
Benjamin, Thomas; Horvit, Michael; Nelson, Robert; Techniques and Materials of Tonal Music, Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
Korsakov, N. R., Kuramsal ve Uygulamalı Armoni, Çev. Ataman, A. M., Levent Müzik Evi, İzmir, 1996
Gren, D.M.; Form in Tonal Music, Holt, Rinehart and Winston, Inc. New York, 1979
Rosen, Charles; Sonata Forms, W. W. Norton & Company, New York, 1988
Usmanbaş, İlhan; Müzikte Biçimler, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1974
Bora, Uzay; Müzikte Form: Yapıtaşları ve Bölmeli Formlar, Prizma Matbaacılık Ltd. Şti., İzmir, 2004
Bora, Uzay; Müzikte Form: Rondo ve Varyasyon Formları, Can Dijital Baskı Matbaa Tasarım Ltd. Şti., İzmir, 2010
Cangal, Nurhan; Müzik Formları, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2004
Ders notları
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, analiz, tartışma, ödev hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Odev
3 FN Final
4 BNS FinalSonuBasariNotu AS * 0.20 +ODV * 0.40+FN*0.40
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütünlemeSonuBasariNotu AS * 0.20 + ODV * 0.40+BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %60'ını yazılı sınavlardan elde edecektir.

Ödevler:
Öğrenciler başarı puanlarının %40'ını dönem boyunca hazırlayacakları ödevlerden elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar
Yazılı ve/veya uygulamalı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 oranında devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onur.nurcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Ara sınava hazırlık 1 1 1
Final sınavına hazırlık 1 1 1
Ödev hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6