Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Film Tasarımı ve Yazarlığı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURTAZA TALHA ALTINKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin, mobil oyunlardan video oyunlara kadar oyun ekosistemini tanımasını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin bir başka amacı oyunları medya açısından, sosyal açıdan, kültürel açıdan ele almaya ek olarak, oyunlarda kullanılan anlatı dinamiklerini ve sinematografik ögeleri değerlendirmektir. Oyunlar ne tür anlatılar kullanılır, ne tür sinematografik ögelere sahiptir ve bunlar nasıl kullanılır gibi soruların yanıtları aranacaktır. Ders daha çok oyun yapmak isteyen öğrencilerin projelerini daha derinleştirmelerine ve hayata geçirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Traccy Fullerton - Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
-Öğrenciler derslere yukarıdaki kaynak metinleri okuyarak ya da bu konuyla ilgili oyunları ve sahneleri oynayarak/izleyerek derse katılmalıdır.
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenciler ödev teslimlerinin yanında derslerde konuyla ilgili yaptığı literatür taramalarını derse katılımı, dönem sonunda hazırladığı sunum ve raporlar üzerinden ayrıca değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Politika ve kurallar, değerlendirme kriterleri içinde belirtilmiştir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi. M. Talha ALTINKAYA
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dersi takip eden saat. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|