DERS ADI

: Oyun, Anlatı ve Sinematografi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBS 2025 Oyun, Anlatı ve Sinematografi SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MURTAZA TALHA ALTINKAYA

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin, mobil oyunlardan video oyunlara kadar oyun ekosistemini tanımasını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin bir başka amacı oyunları medya açısından, sosyal açıdan, kültürel açıdan ele almaya ek olarak, oyunlarda kullanılan anlatı dinamiklerini ve sinematografik ögeleri değerlendirmektir. Oyunlar ne tür anlatılar kullanılır, ne tür sinematografik ögelere sahiptir ve bunlar nasıl kullanılır gibi soruların yanıtları aranacaktır. Ders daha çok oyun yapmak isteyen öğrencilerin projelerini daha derinleştirmelerine ve hayata geçirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Oyun kavramı üzerinden temel oyun dinamiklerini anlayacak
2   2. Oyunlaştırma ve oyun mekaniklerini anlayacak
3   3. Oyunlarda kullanılan anlatı yapılarını ve sinematografik ögeleri kavrayacak ve değerlendirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş, Tanışma ve Ders Planı
2 Oyun Nedir Oyun Türlerine Giriş
3 Oyun Türleri
4 Oyun ve Anlatı İlişkisi
5 Oyun ve Anlatı İlişkisi
6 Oyunlarda Sinematografinin Kullanımı
7 Oyunlarda Sinematografinin Kullanımı
8 Oyun Mekanikleri
9 Oyun Deneyimi ve Anlatı
10 Oyun Motorları
11 Oyun Analizleri
12 Oyun Analizleri
13 Proje / Sunum
14 Proje / Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Traccy Fullerton - Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games
Katie Salen Tekinbas - Rules of Play : Game Design Fundamentals
Jason Schreier - Kan Ter ve Pikseller: Video Oyun Yapımcılığının Arkasındaki Çalkantılı ve Zafer Dolu Hikayeler
Ercan Altuğ Yılmaz - Oyunların Gücü Adına!-Oyunlaştırma Bilimine Giriş
Mevlüt Dinç - Hayat Bir Oyun
Tansu Kendirli - Dijital Oyun Endüstrisi Terminoloji

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Öğrenciler derslere yukarıdaki kaynak metinleri okuyarak ya da bu konuyla ilgili oyunları ve sahneleri oynayarak/izleyerek derse katılmalıdır.
- Sınıfta gerçekleşecek olan tartışmalara aktif bir biçimde katılmaları gerekmektedir.
- Dönem sonunda gerçekleşecek proje sunumlarına katılmaları gerekmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ödev teslimlerinin yanında derslerde konuyla ilgili yaptığı literatür taramalarını derse katılımı, dönem sonunda hazırladığı sunum ve raporlar üzerinden ayrıca değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Politika ve kurallar, değerlendirme kriterleri içinde belirtilmiştir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi. M. Talha ALTINKAYA
talhaaltinkaya@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersi takip eden saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 44

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31