DERS ADI

: Blokzincir ve NFT'ye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMS 3331 Blokzincir ve NFT'ye Giriş SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MURTAZA TALHA ALTINKAYA

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin Blokzincir ve NFT konusunda farkındalık sağlamaları ve bu teknolojiler üzerinden iş fikirleri oluşturmayı, kendi projelerini oluşturmayı öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Blokzincir teknolojisi ve merkeziyetsizlik arasındaki ilişki,
2   Dijital bir eser olarak NFT oluşturma,
3   Çağdaş sanat ve NFT tartışmaları
4   NFT yaratma, saklama ve güvenlik önlemleri
5   NFT pazar yerlerinin kullanımı

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş, Tanışma, Ders Planı
2 NFT lerden önce: Blokzincir ve Merkeziyetsizliğin Önemi Üzerine
3 Tarihsel açıdan blokzincir, nft ve sanat ilişkisi
4 Blokzincirler: Ethereum, Avalanche ve Diğerleri
5 Token Türleri ve NFT ler: Nasıl NFT oluşturulur
6 Kripto Cüzdanları, Farklı Token Türleri ve Blokzincir Tarayıcılarını Kullanma
7 NFT Standartları: ERC721 - ERC2981 ve Diğer Blokzincirlerde NFT standartları
8 Vize Sınavı
9 Farklı NFT Platformlarında, NFT oluşturma
10 Farklı Blokzincirler üzerindeki NFT Pazaryerleri ve Kullanımı
11 Blokzincir, NFT ve Cüzdan Güvenliği
12 NFT lerin kullanım ve olası iş alanları
13 Sembolik Değer: Metaverse ve NFT ler
14 Örnek Uygulamalar ve Blokzincirin Geleceği Üzerine

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:

- Saifedean Ammous - Bitcoin Standardı: Merkez Bankacılığına Adem-i Merkeziyetçi Alternatif, Liber Plus Yayınları
- Vedat Güven, Erkin Şahinöz Blokzincir Kripto Paralar Bitcoin: Satoshi Dünyayı Değiştiriyor, Kronik Kitap
- George Gilder Google Sonrası Yaşam: Büyük Verilerin Düşüşü ve Blokzincir Ekonomisinin Yükselişi, A7 Kitap
- Anthony Lewis Bitcoin ve Blokzincirin Temelleri: Kripto Paralara ve Kripto Paraları Güçlendiren TEknoljiye Giriş, Scala Yayıncılık
- Qin Wang, Rujia Li, Qi Wang, Shiping Chen - Non-Fungible Token (NFT): Overview, Evaluation, Opportunities and Challenges (Article: https://doi.org/10.48550/arXiv.2105.07447)
- Ante, Lennart, The non-fungible token (NFT) market and its relationship with Bitcoin and Ethereum (June 6, 2021). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3861106 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3861106

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrenciler derslere yukarıdaki kaynak metinleri okuyarak ya da bu konuyla ilgili araştırmaları yaparak derse katılmalıdır.
2. Sınıfta gerçekleşecek olan tartışmalara aktif bir biçimde katılmaları gerekmektedir.
3. Dönem sonunda gerçekleşecek sunumlara/örnek uygulamalara katılmaları gerekmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Politika ve kurallar, değerlendirme kriterleri içinde belirtilmiştir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi. M. Talha ALTINKAYA
talhaaltinkaya@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersi takip eden saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 2 5 10
Proje Ödevi 2 8 16
Proje Final Sunumu 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555