DERS ADI

: Senaryo Yazım Tekniklerine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMS 2211 Senaryo Yazım Tekniklerine Giriş ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SABİRE SOYTOK

Dersi Alan Birimler

Film Tasarım ve Yazarlık
Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Amacı

Öğrencilerin, görsel kültür konusunda araştırma yapması, tartışması ve bilimsel yayın kuralları çerçevesinde yazma becerilerinin geliştirmesi hedeflenmiştir. Ders, çeşitli ileti, görsel malzeme, medya aracı ve sinema üzerinden eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmak üzerine öğrencinin aktif olduğu bir yapıda kurulmuştur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel-işitsel medyanın önemi konusunda eleştirel bir bakış açısına sahip,
2   Günümüzde görsel görüngülerin (reklam, film, afiş, broşür, ambalaj, billboard v.b.) nasıl kullanıldığı, üretildiği, sosyal, kültürel, ekonomik ve politik etkileri hakkında yeterli bilgiye vakıf,
3   Senaryo Okumayı öğrenebilen

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin genel işleyişi, kaynak kitaplar hakkında bilgilendirme. Örnek yazım Çalışmaları
2 Senaryo dilinin tanımlanması Öğrencilerin yazdığı çalışmaları değerlendirme
3 Özgün fikirler nasıl üretilir üzerine tartışma Öğrencilerin yazdığı çalışmaları değerlendirme
4 Senaryonun yazım aşamaları Öğrencilerin yazdığı çalışmaları değerlendirme
5 Sinopsis nedir, nasıl yazılır
6 Ayrıntılı Film Öyküsü nedir, nasıl yazılır
7 Tretman nedir, nasıl yazılır
8 Senaryo nedir, nasıl yazılır
9 Örnek yazım Çalışmaları
10 Örnek yazım Çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Senaryo Yazımı (William Miller)
Sinema ve tv için Senaryo Yazmak(Alan Armer)
Oyun Ve Senaryo Yazma Tekniği (Turgut Özakman)
Senaryo Yazımı (Paul Joseph Gulino)

Douglas KELLNER, Medya Gösterisi, Çev: Zeynep Paşalı, Açılım Kitap, İstanbul, 2010
-Korkmaz ALEMDAR, Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar, AFA Yayınları, İstanbul, 1999.
- Pierre BOURDİEU, Televizyon Üzerine, Turhan Ilgaz (çev.), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
- Rıdvan BÜLBÜL, İletişim ve Etik, Nobel Yayınları, Konya, 2000.
- Ahmet CEVİZCİ, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002.
- Bülent ÇAPLI, Medya ve Etik, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.
-
- Ünsal OSKAY, Kitle İletişiminin Kültürel İşlevi, Der Yayıncılık, Ankara, 1982.
-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma. Ödev sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇalışma
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 DSD DönemSonuDeğ.
5 BSN Başarı Notu DIC * 0.60 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + DSD * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içinde derse devam ve katılım dikkate alınacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zuhal.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Final Sınavına Hazırlık 12 4 48
Proje Ödevi 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555545
ÖK.2554455544445555
ÖK.3555554555555554