DERS ADI

: Perspektif ve Mesleki Teknik Çizim I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 2013 Perspektif ve Mesleki Teknik Çizim I ZORUNLU 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. EFE TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Ürün tasarımında kullanılan görselleştirme tekniklerinin ve araçların öğrencilere tanıtılması,
Temel çizim becerilerini geliştirmek, 2 ve 3 boyutlu düşünebilme yeteneğini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kâğıt üzerine 2 ve 3 boyutlu olarak düşüncelerini düzgün aktarabilir.
2   Hızlı görselleştirme ve eskiz yapabilir.
3   Bir katı modelin 3 görünüşünü çizmeyi öğrenir.
4   Eskiz yaparken kullanılacak çizim malzemelerinin kendilerine has özelliklerini öğrenir.
5   Perspektif algı yeteneğini kazanır.
6   Perspektif çizim yeteneğini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta Dersin ve malzemelerin tanıtımı, çeşitli örneklerin gösterilmesi
2 2. Hafta Temel geometrik elemanlar, çizgi kalitesi ve kalınlıkları.
3 3. Hafta Temel geometrik elemanların çeşitli kompozisyonlarda kullanımı, ürün geometrisi analizi
4 4. Hafta Objeden bakarak ve oranlayarak çizim; çeşitli açılardan perspektif çalışma
5 5. Hafta Perspektife giriş, tek kaçışlı perspektif
6 6. Hafta 2 ve 3 kaçışlı perspektif, perspektifte oran, bunun çeşitli medya ile çalışılması
7 7. Hafta Silindir ve dairenin perspektifi, ürün perspektifleri üzerinden uygulamalar
8 8. Hafta Ortografik görünüşler ve perspektif ilişkisi, perspektifte gölge
9 9. Hafta Kompleks form tanımları, doku, ayrım çizgileri, yüzey geometrileri, obje profilleri
10 10. Hafta Sayfa düzeni, geometrik düzen, vurgu, arka planlar, çerçeveler
11 11. Hafta İnsan-nesne ilişkisi
12 12. Hafta Marker ile gölgelemeye giriş, ortografik görünüşlerin marker ile gölgelendirilmesi
13 13. Hafta Marker ile perspektif renklendirme ve gölgelendirme
14 14. Hafta Marker ve toz pastel ile farklı malzeme dokularının çalışılması; illüstrasyon

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yayınları, İstanbul
K. Eissen, R. Steur, Sketching-drawing Techniques for Product Designers,
Amsterdam; BIS Publishers, 2007. A. Pipes, Drawing for Designers, London, Laurence King Publishing Ltd, 2007.
G. Krisztian, N. Schlempp-Ülker, Visualizing ideas- from Scribbles to Storyboards, London; Thames&Hudson Ltd, 2006.
E. Olofsson, K. Sjölén, Design Sketching, Umeå; KEEOS Design Books, 2005. N. Pavel, 2005,
The Industrial Designers Guide to Sketching: Strategic Use of Sketching in the Design Process, Trondheim. D. J. Rankin, 2000,
Fast Sketching Techniques, P. Laseau, 2004, Freehand Sketching: An Introduction,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 ODV Ödev
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.10 + PR * 0.40 + ODV * 0.30 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede öğrencinin projeyi zamanında teslim etmesi, projenin niteliği ve sınavda alınan notu önem taşımaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak
değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

efe.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 5 5
Tasarım Projesi 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1532121322335423
ÖK.2532131322335423
ÖK.3532121322335423
ÖK.4532131322335423
ÖK.5532131322335423
ÖK.6532131322335423