DERS ADI

: Kukla Yapım Teknikleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STS 3019 Kukla Yapım Teknikleri I SEÇMELİ 1 3 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AYTEN ÖĞÜTCÜ

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Heykel
Moda Giyim Tasarımı
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı farklı kukla tiyatrosu tekniklerinin uygulamalı olarak yaptırılması ve uygulama ile birlikte karakter, malzeme ve teknik bütünlüğünün öneminin benimsetilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kukla tiyatrosunda geçerli olan temel kukla türlerinin tekniklerinin yapımının öğretilmesi.
2   Kukla tiyatrosunun temeli olan kukla yapımı konusunda alt yapı oluşturmak
3   Kukla tiyatrosuna yönelik tasarımların uygulama ile birleştirilmesi
4   Yapacağı kukla uygulamalarında malzemeyi ne şekilde kullanacağını kavraması, kukla türlerinin olanaklarına göre farklı malzemelerden nasıl yararlanması gerektiğini öğrenmesi
5   Kukla tiyatrosunda kullanılan kuklalar için yenilik yaratacak malzeme ve tekniklerin araştırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Kukla tiyatrosunda temel formların anlatılması
3 Kukla tiyatrosunda uygulamaya yönelik farklı tekniklerin aktarılması
4 Kukla türlerine göre farklı kukla başlarının anlatılması ve bunlarda malzeme seçimi
5 Örnek çalışma
6 Kukla türlerine göre farklı kukla gövdesi tekniklerinin anlatılması ve bunlarda malzeme seçimi
7 Örnek çalışma
8 Kukla türlerine göre farklı kol ve bacak yapım tekniklerinin anlatılması ve bunlarda malzeme seçimi
9 Örnek çalışma
10 Kukla tiyatrosuna yönelik kukla yapım tekniklerinden birini seçerek bir kukla tasarımı oluşturmak
11 Yapılan tasarımın teknik çiziminin hazırlanması
12 Uygulama Çalışması
13 Uygulama Çalışması
14 Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Puppetry a World History, Eileen BLUEMENTHAL , Harry N. Abrams Inc. Publishers, New York, 2005
Kukla ve Kuklacılık, Ünver Oral, Kitabevi, İst., 2003
Puppets and Puppet Theatre, David CURELL, The Crowwod Pres., Wiltshire, 2003
Yardımcı kaynaklar:
Tarihsel Süreç İçersinde El Kuklasının Gelişimi ( Y. Lisans, tez), hazırlayan: Ayten Huzur Öğütcü, D.E.Ü. G.S.E. Sahne Sanatları Anabilim dalı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Dersler

Öğretim üyesi, öğrencilere, kukla tiyatrosuna ilişkin temel teknik ve formları öğretir ve bunlara yönelik uygulamalar yaptırır. Yapılan uygulamaların nasıl sahneleneceği ve oynatılacağı konusunda öğrencinin tasarılarını dinler. Olası teknik problemler konusunda çözüm üretmeye yönlendirir.


2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarımdan uygulama aşamasına kadar, her hafta dersin ilk saatinde gözden geçirme oturumları yapılacaktır. Sınıf içi çalışmalar ve ders dışı yapılmış uygulamalar bu süreçte çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı sağlanacak, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları istenecektir.

3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrencilere; uygulaması yapılacak kukla tekniğine göre malzeme seçimi ve kullanımı ile ilgili denemeler yaptırılacaktır. Becerilerini geliştirerek tasarım ve uygulama arasındaki paralelliği kavramaları sağlanacak ve bu süreçte çıkabilecek olası sorunların çözümü konusunda bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD1 1.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
2 OD2 2.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
3 PRR Proje/Sunum/Jüri Değ.
4 BSN Başarı Notu OD1 * 0.30 + OD2 * 0.30 + PRR * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, kuramsal derslerde ders katılımına ve öğrencinin ön hazırlık yaparak derse gelip gelmediğine bakılacaktır. Uygulama projelerinin yapıldığı dersler için; ön araştırma, tasarımlarda yaratıcılık, malzemenin iyi işlenip işlenmediği ve teknik buluşlar üzerinden puanlama yapılacaktır.


Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. DEVAM DURUMU
2. ÖDEVLERİN ZAMANINDA VE EKSİKSİZ TESLİMİ
3. DERSLERDE UYGULAMALARA VE DERS İŞLENİŞİNE KATKIDA BULUNMAK
4. SINAV / PROJE BAŞARISI

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 `ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ, ADATEPE MAHALLESİ DOĞUŞ CADDESİ, NO:209, 35390, BUCA İZMİR tel. 05331548817

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

HERGÜN 16:30 -17:30 SAATLERİ ARASINDA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Teknik Gezi 1 1 1
Sunum Hazırlama 4 2 8
Tasarım Projesi 3 5 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1222222222222222
ÖK.2333333333333333
ÖK.3333333333333333
ÖK.4222222222222222
ÖK.5222222222222222