DERS ADI

: Sahne Resimleme Teknikleri ve Butafor I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 2019 Sahne Resimleme Teknikleri ve Butafor I ZORUNLU 1 3 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AYTEN ÖĞÜTCÜ

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı


Resimleme teknikleri ile sahne tasarımında basit dekor panoların boyanması, çeşitli boya malzemelerinin öğrenilmesi ve boyama tekniklerinin uygulamalı çalışılması ile sahne fonlarının boyanmasına dönük çalışmaların yapılması ve sahne aksesuarlarının yapım, aşamalarının öğretilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı sahne dekor malzemelerinin kullanım yerlerini uygulama/tasarım yaparak öğrenebilmesi
2   Sahne fonlarının tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilmek, eleştirel bir bakış açısına sahip olmak ve çözüm üretebilmesi
3   Sahne tasarımının alt yapısını oluşturan hareketli dekor parçalarının tasarım ve uygulanmasında farklı teknikleri öğrenebilmesi
4   Sahne tasarımında ki kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmesi
5   Resimleme ve butafor alanında özel hünerleri geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Butafor nedir ve tarihi hakkında bilgilerin verilmesi
2 Öğretim elemanı ile eskiz hazırlıkların tartışılması
3 Faydalılık uyum fiziksel verilerin oyuna hizmette ki çeşitliliği
4 Konstrüksiyon çizimleri
5 Mekanik çözümlemeler
6 Fiziksel özellikler (depolama taşınabilirlik tamir v.b)
7 Sahnede ışıkla sesle darbeye uyumu
8 Butaforun gerçekle olan benzerliklerinin tartışılması çıkan sorunların giderilmesi
9 İmalat safhaları ve maliyet araştırması
10 Malzemelerin temini ve imalat aşamasında gerekli olan araç gerecin temini
11 Teknik çizim ve planların oluşturulması
12 Butafor yapımıma başlangıç
13 rapor hazırlama
14 sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Theatrical Desing and production
ISBN 0-07-256262-5
micheal Gillette

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi sahne tasarımı öğrencilerini, seçtikleri proje (butafor) kapsamına uygun çözümlemeler doğrultusunda, ve uygulama sırasında ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir. Projeleri ile ilgili tasarımlarını yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, konstrüksiyon v.b.) hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Tasarlama aşamasında mekanik çözümlemeler oluştururken, maliyet ve tamir v.b. durumların çözümlenmesi ilgili tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından belirlenerek, öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.

3. Uygulamalar

Tasarımdan uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler, diğer teknik derslerde aldıkları bilgiler ile atölye donanımlarını kullanarak seyirci önüne çıkabilecek konuma getirmeye çalışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, tasarımdan üretime geçişte gerçekleştirme oranı, seçilen malzeme ve ürünlerin uyumluluğu, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan butaforun uygunluğu ve üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
2. derslere katılım durumuna,
3. öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
4. olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

DEÜ TINAZTEPE YERLEŞKESİ

ADATEPE MAH. DOĞUŞ CAD. NO:209

35390 BUCA İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün
16:30-17:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 4 4
Tasarım Projesi 13 1 13
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555155155
ÖK.2555555
ÖK.35555
ÖK.455
ÖK.55