Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SELDA KULLUK YERDELEN |
Dersi Alan Birimler |
Sahne Tasarımı |
Dersin Amacı |
Tiyatro sanatında metinden sahnelemeye kadar olan süreçlerin,görevlerin,kuralların benimsetilerek teknik olanakların, uygulamaların ve sahne formlarının, tarihsel tiyatro dekor ve kostüm gelişiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: O. Brockett,Making the Scene: A History of Stage Design and Technology in Europe and the United States, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1.Öğretim üyesi derste ,tiyatroda ışık,kostüm,dekor,efekt tasarımcısı,yönetmeni,yapımcısıyla tüm yapım ekibinin tanımlanması, tiyatro mimarisi ve dekorunun tarihsel gelişimi,sahne formları ve ekipmanların incelenmesi, sahne kostümünün tarihsel gelişimi ve bir oyunun metinden sahneye çıkarken geçirdiği aşamaların açıklanmasıyla ilgili kuramsal bilgileri aktarır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
(1) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi çalışmasına, verilen ödev ve raporların özenli araştırılması, zamanında teslim edilmesi ve verilen tarihte sunulmasına,bu ödevlerden ve öğretim üyesinin aktardığı bilgilerden yola çıkılarak yapılan yazılıları temel değerlendirme kriteridir. (2) Öğrencinin derslere katılım durumuna,öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Dersin % 70 `ine katılım zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
selda.kulluk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Haftalık ders programına göre dersten sonraki saat görüşme saatidir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|