DERS ADI

: Plastik Makyaj I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STS 2003 Plastik Makyaj I SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SELDA KULLUK YERDELEN

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Sahne makyajı uygulaması ve tekniklerinin öğretilmesini amaçlanmaktadır. Makyaj tarihi ve çeşitli dönemlere göre değişen uygulamalarının anlatılması sahne sanatları içindeki yerinin belirlenmesini içerir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin Makyaj malzemeleri ve kullanım alanlarını tanıyabilmesi
2   Farklı dönemler ve kültürlerdeki makyaj özelliklerini bilimsel araştırma yöntemleriyle ve uygulama yaparak günümüze taşıması
3   Teknolojinin gelişimiyle makyaj alanındaki yeni ürünlerin plastik makyajda kullanabilmesi
4   Sahne Sanatları alanında kullanılan makyaj uygulamaları ile edinmiş oldukları teorik ve pratik bilgileri izleyicisi ile buluşturabilmesi
5   Sahne boyutunda makyajın görsel açıdan oran ve orantısının bulunarak doğru bir şekilde uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Makyaj malzemelerinin temini ve kullanım teknikleri
3 Eski makyaj uygulamalarının incelenmesi
4 Görsel araştırma ve veri toplama
5 Yaşlandırma makyajı
6 Afrika Kabile Makyajı
7 70.li yıllar makyajı
8 30.lu yıllar makyajı
9 Hayvan makyajı
10 Fantastik makyaj
11 Dönem makyajları ( Elizabeth, Barok, ...)
12 Karakter makyajı
13 Ödev sunum
14 Başarılı makyaj fotoğraflarının incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Period Make-up for the stage step by step ;Rosemarie swinfield
Yardımcı kaynaklar:
Phantasievolles Schminken für maskeraden laienspiel und kinderfeste, falken 1996-97 ısbn: 3 8068 09070

Diğer ders materyalleri:
ilgili web siteleri, Dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi öğrencilerini, makyaj tekniklerini ve kullanım alanlarını belirlemede bilgilendirir. Çeşitli uygulamalar yapmasına ve kendi yüzünü tanımasına yardımcı olur. Uygulamaların farklılıkları üzerine öğrenci ile birlikte yeni malzemelerin değerlendirmesine yardımcı olur. Her uygulama fotoğraf çekimi ile belgelenir. Bir sonraki dönemde görsel malzeme çeşitliğinin arttırılmasına katkı sağlar.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Uygulama aşamasında makyaj eskizlerini oluştururken, karaktere ve yoruma uygun, eskizler belirlenir, uygulamalarda çıkacak makyaj malzemesi ile ilgili sorunların çözümü tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından her dersin sonunda belirlenerek, sorunların çözümüne dair öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.

3. Uygulamalar

Malzeme ve teknikler öğretim üyesi gözetiminde yapılarak değerlendirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, uygulamadaki yaratıcılık, seçilen malzeme ve uygulamanın uyumluluğu düzeni, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan oyun yorumuna bağlı makyajların uygunluğu ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
2. derslere katılım durumuna,
3. öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
4. olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.

2.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
DEÜ TINAZTEPE YERLEŞKESİ
ADATEPE MAHALLESİ DOĞUŞ CADDESİ NO:209 35390
BUCA İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün
16:30- 17-30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
odev sunum 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.131
ÖK.255
ÖK.345
ÖK.43
ÖK.52