DERS ADI

: Müzikal Danslar I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOS 4011 Müzikal Danslar I SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR. GÖR. Ruhat KILIÇ HOSSEINI

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı


Bu ders; dansın figüratif yapısı içerisinde hareket ve anlam arasındaki ilişkiyi, literatüre giren yeni ve eski yabancı müzikal çalışmalardan örnekler yoluyla farklı bir çalışma alanında değerlendirmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel yapabilirliklerinin artması, yeterli teknik ve kuramsal bilginin arttırılması,
2   Örneklenen yapının bedensel ifadeye etkileri doğrultusunda farkındalık kazanması,
3   Farklı ritm kalıpları yardımıyla hareketin ritmik yapısını kavraması ve bu yapı ekseninde bedenini kullanması,
4   Kendini ifade ederken bedeninden nasıl yararlanacağını keşfetmesi ve buna bağlı olarak hüner geliştirmesi,
5   Kullanılan müzikal örneklerde dans ve hareket düzeni bağlamında kurulan hareket ve anlam ilişkisini kavraması,
6   Teknik olarak fiziksel yapabilirliğin doğru, verimli olarak kullanımı ve müzikale dönüştürülen tiyatral metin üzerine kabul görmüş kuramsal çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması,
7   Örneklenen yapıya ait ritm, melodi, enstrüman bilgisini kazanması,
8   Öğrenilen dansların sahne sanatına dönüşümünde dikkat edilmesi gereken etmenler ile ilgili bilgiye sahip olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri ve sözsüz iletişim alıştırmaları
2 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri ve sözsüz iletişim alıştırmaları
3 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen birinci model ile ilgili adım çalışması
4 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen birinci model ile ilgili adım çalışması
5 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen birinci model ile ilgili toplu uygulama
6 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen birinci model ile ilgili uygulama çalışmasının değerlendirilmesi
7 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen ikinci model ile ilgili adım çalışması
8 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen ikinci model ile ilgili adım çalışması
9 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen ikinci model ile ilgili toplu uygulama
10 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen ikinci model ile ilgili uygulama çalışmasının değerlendirilmesi
11 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen üçüncü model ile ilgili adım çalışması
12 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen üçüncü model ile ilgili adım çalışması
13 Literatüre giren yabancı müzikal çalışmalardan seçilen üçüncü model ile ilgili toplu uygulama
14 Dönem sonu çalışmasının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom, 1992.
Ed: Şebnem Selışık Aksan- Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı: Kuram ve Pratik, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2007.
Gayle Kassing- History of Dance: An Interactive Arts Approach, Human Kinetics, 2007.
Ed: Ann COOPER ALBRİGHT, A Dance History Reader:Moving History/ Dancing Cultures, Wesleyen University Pres, 2001.
Ed: Alexandra Carter- The Routledge Dance Studies Reader, Routledge, 1998.
Yardımcı kaynaklar:
Alexander Technique- Chris Stevens, United Kingdom,1995
Werner Enninger- Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Çev.: Nebi Özdemir, Milli Folklor Yayınları, 2003.
Diğer ders materyalleri:
Öğretilecek dansın ait olduğu toplumsal yapıya ait orijinal müziklerin ve ritmlerin kullanılması.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencilerde, tüm meslek yaşantısı boyunca ihtiyaç duyacakları fiziksel performansı yükseltme bilincini oluşturmayı, bedensel farkındalığın uygulayabilmelerini sağlar. İnsan bedenini hareket olanaklarını keşfettirir. Anlam ve hareket arasındaki ilişkinin müzikal çalışma bağlamında sanatsal bir ürününe dönüşümü bilincini oluşturur.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatılan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrencilere tekrar yoluyla öğretilerek pekiştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, tekrar yolu ile öğretilen çalışmaların sunumunu doğru şekilde yapılması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonuna, (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 3 18
Ödev Hazırlama 4 3 12
Diğer Kısa Sınav 6 2 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.135
ÖK.254
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.555445
ÖK.65555
ÖK.75445
ÖK.85