DERS ADI

: Türk Halk Dansları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOS 3012 Türk Halk Dansları SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR. GÖR. Ruhat KILIÇ HOSSEINI

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı


Bu ders; bir önceki dönemin taşıdığı amaçları Türk Halk Danslarından seçilen yeni çalışma örnekleri ile bir üst seviyede geliştirmeyi amaçlar. Bunlar hem teknik anlamdaki yapabilirlikleri hem de bir önceki dönemlerde öğretilen evrensel ölçekteki çalışmalar ile karşılaştırma yapma olanağı sayesinde düşünsel gelişimi sağlamayı hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel yapabilirliklerinin artması, yeterli teknik ve kuramsal bilginin arttırılması,
2   Örneklenen kültürel yapının bedensel ifadeye etkileri doğrultusunda farkındalık kazanması,
3   Farklı ritm kalıpları yardımıyla hareketin ritmik yapısını kavraması ve bu yapı ekseninde bedenini kullanması,
4   Kendini ifade ederken bedeninden nasıl yararlanacağını keşfetmesi ve buna bağlı olarak hüner geliştirmesi,
5   Teknik olarak fiziksel yapabilirliğin doğru ve verimli olarak kullanımı, evrensel ve kültürel kodları doğru olarak algılama konusunda kabul görmüş çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması
6   Örneklenen yapıya ait ritm, melodi, enstrüman bilgisini kazanması,
7   Öğrenilen dansların sahne sanatına dönüşümünde dikkat edilmesi gereken etmenler ile ilgili bilgiye sahip olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri
2 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri
3 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine birinci örnek çalışma
4 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine birinci örnek çalışma
5 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine birinci örnek çalışma toplu uygulaması
6 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine birinci örnek çalışmanın değerlendirilmesi
7 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine ikinci örnek çalışma
8 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine ikinci örnek çalışma
9 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine ikinci örnek çalışma toplu uygulaması
10 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine ikinci örnek çalışmanın değerlendirilmesi
11 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine üçüncü örnek çalışma
12 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine üçüncü örnek çalışma
13 Geleneksel Türk Halk Dansları öğrenimi üzerine üçüncü örnek çalışma toplu uygulaması
14 Dönem sonu çalışmanın değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom, 1992.
Ed: Şebnem Selışık Aksan- Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı: Kuram ve Pratik, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2007.
Gayle Kassing- History of Dance: An Interactive Arts Approach, Human Kinetics, 2007.
Ed: Ann COOPER ALBRİGHT, A Dance History Reader:Moving History/ Dancing Cultures, Wesleyen University Pres, 2001.
Ed: Alexandra Carter- The Routledge Dance Studies Reader, Routledge, 1998.

Yardımcı kaynaklar:
Alexander Technique- Chris Stevens, United Kingdom,1995
Werner Enninger- Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Çev.: Nebi Özdemir, Milli Folklor Yayınları, 2003.

Diğer ders materyalleri:
Öğretilecek dansın ait olduğu toplumsal yapıya ait orijinal müziklerin ve ritmlerin kullanılması.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencilerde, tüm meslek yaşantısı boyunca ihtiyaç duyacakları fiziksel performansı yükseltme bilincini oluşturmayı, bedensel farkındalığın uygulayabilmelerini sağlar. İnsan bedenini hareket olanaklarını keşfettirir. Farklı ritmik yapılar eşliğinde ritm duygusunun gelişmesi sağlanır. Ritm, koordinasyon ve enerji üzerinden yapılan özel çalışmalar ile dansları sahne üzerinde etki uyandıracak birer sanatsal ürüne dönüştürebilmeleri sağlanır.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatılan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrencilere tekrar yoluyla öğretilerek pekiştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, tekrar yolu ile öğretilen çalışmaların sunumunu doğru şekilde yapılması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonuna, (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 11 2 22
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Ödev Hazırlama 4 3 12
Diğer Kısa Sınav 6 1 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.135
ÖK.254
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.555445
ÖK.65555
ÖK.75445