DERS ADI

: Hareket ve Efor Bilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 4005 Hareket ve Efor Bilgisi ZORUNLU 0 4 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders; hareketin ögelerinden ikincisi olan efor bilgisini ve bunun hareket yoluyla kullanılışını öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretilen efor bilgisini teorik ve uygulama düzeyinde geliştirmesi,
2   Hareket üretimi yoluyla, bireysel becerisini diğerlerine aktarması ve yönlendirmesi
3   Duygusal, bedensel, düşünsel üretimin birbirini nasıl etkilediğini uygulamalı olarak öğrenmesi,
4   Sunumların izlenmesinden sonra, kriterlere bağlı kalmak kaydıyla, eleştiri yoluyla sanatsal değerlendirme becerisini kazanması
5   Ödevlerinde özgün konular yaratarak, bunu ders bilgisi üzerinden şekillendirip doğru tasarım ögeleriyle yanyana getirip izlenebilirlik düzeyinde çalışmalar yapması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 3006 - Hareket-Uzam II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik çalışmalar
3 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
4 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
5 Alana ilişkin uygulama çalışmaları değerlendirmesi
6 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
7 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
8 Alana ilişkin uygulama çalışmaları değerlendirmesi
9 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine çalışma
10 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
11 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
12 Dönem için öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı
13 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirmesi
14 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom 1992
Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher,U.S.A. 1993
Moshe Feldenkrais-Awareness Through Movement, HarperOne, 1991
Yardımcı kaynaklar:
Alexander Technique- Chris Stevens, United Kingdom,1995
Richard Magill-Motor Learning Concepts&Applications, McGraw-Hill Pub, U.S.A.,1998
Diğer ders materyalleri:
Öğrencinin hazırladığı çalışmalarda kullanacağı müzikler ve sahne tasarım ögeleri.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin, Boşluk ve beden arasındaki ilişkiyi kavraması için seviye, yön ,ve şekil-anlam algısı üzerine çalışmalar yapar.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatlan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak şekilde ödev düzeyine getirilir. Bu çalışmalar ayrıntılı biçimde rapora da aktarılır.
3-Sınıf Tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, tartışma-eleştirmeye açılır. Bu noktada yapılan çalışmanın doğru olması ve etki yaratması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyen üzerindeki etkisini sınar. Bu da daha sonraki üretimlerinde kalitenin ve yaratıcılığın artmasına yardımcı olur.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, yaratıcı ve özgün olma konusundan kendisini zorlaması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonu ve yaratıcılığına, (3) yaptığı çalışmalardaki başarısına, (4) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.aktır.


Değerlendirme Kriteri


YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.
6-Grup olarak sunulacak ödevlerde çalışmayı aksatmak, bireysel başarısızlık olarak tanımlanır.
7-Eleştirilere katılmak zorunludur.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 4 40
Ödev Hazırlama 4 4 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 4 24
Diğer Kısa Sınav 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.155555545
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55455