DERS ADI

: Hareket-Uzam II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 3006 Hareket-Uzam II ZORUNLU 0 4 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders; hareketin ögelerinden ilki olan boşluk (space) bilgisini ve harekelet boşluk ilişkisini uygulama yoluyla öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretilen boşluk/oylum bilgisini teorik ve uygulama düzeyinde geliştirmesi,
2   Bedensel yapabilirliklerini çağdaş yöntemler kullanarak arttırması,
3   Hareket üretimi yoluyla, bireysel becerisini diğerlerine aktarması ve yönlendirmesi
4   Duygusal, bedensel, düşünsel üretimin birbirini nasıl etkilediğini uygulamalı olarak öğrenmesi,
5   Sunumların izlenmesinden sonra, kriterlere bağlı kalmak kaydıyla, eleştiri yoluyla sanatsal değerlendirme becerisini kazanması,
6   Hareket alanının genel sahne kurallarıyla ilişkisini keşfetmesi ve bu bağlamda sanatsal-kültürel bilgi birikimini kullanması
7   Ödevlerinde özgün konular yaratarak, bunu ders bilgisi üzerinden şekillendirip doğru tasarım ögeleriyle yanyana getirip izlenebilirlik düzeyinde çalışmalar yapması,
8   Hareket alanında yapılmış çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 3005 - Hareket -Uzam I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik çalışmalar
3 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
4 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
5 Alana ilişkin uygulama çalışmaları değerlendirmesi
6 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
7 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
8 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
9 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine çalışma
10 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
11 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine çalışma
12 Belirlenmiş bir konu üzerinden bedensel anlatım olanaklarını üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
13 Dönem için öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı
14 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nancy King, Theatre Movement:The Actor and His Space, Drama Book,Specialists Publisher,N.Y.1971
Jean Sebatine, Movement Training for Stage and Screen, back stage books, N.Y.,1995
Jim Taylor&Ceci taylor, Psycology of Dance, Human Kinetics, U.S.A., 1995
Edwin White&Margarite Battye, Acting and Stage Movement,Meriwether Publishing Ltd., U.A.s., 1985
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom 1992
Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher,U.S.A. 1993
Constance Schrader- A Sense of Dance ,Human Kinetics, U.S.A.,1995
Diğer ders materyalleri:
Öğrencinin hazırladığı çalışmalarda kullanacağı müzikler ve sahne tasarım ögeleri, oyun metinleri
ve her türlü görsel malzeme.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin, Boşluk ve beden arasındaki ilişkiyi kavraması için perspektif, odak ve boyut üzerine çalışmalar yapar.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatlan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak şekilde ödev düzeyine getirilir. Bu çalışmalar ayrıntılı biçimde rapora da aktarılır.
3-Sınıf Tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, tartışma-eleştirmeye açılır. Bu noktada yapılan çalışmanın doğru olması ve etki yaratması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyen üzerindeki etkisini sınar. Bu da daha sonraki üretimlerinde kalitenin ve yaratıcılığın artmasına yardımcı olur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu UYG * 0.80 + DKL * 0.10 +DSD * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, yaratıcı ve özgün olma konusundan kendisini zorlaması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonu ve yaratıcılığına, (3) yaptığı çalışmalardaki başarısına, (4) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-Derse katılım için eşofman ve spor ayakkabı zorunludur.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Ödev günlerinde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.
6-Grup olarak sunulacak ödevlerde çalışmayı aksatmak, bireysel başarısızlık olarak tanımlanır.
7-Eleştirilere katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Sibel ERDENK
sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 4 40
Ödev Hazırlama 4 4 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Diğer Kısa Sınav 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15555
ÖK.25545
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.75455
ÖK.855