DERS ADI

: Dramaturgi Problemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 3022 Dramaturgi Problemleri II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BANU AYTEN AKIN

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Drama Yazarlığı ve Dramaturji

Dersin Amacı

Kuramsal ve uygulama ağırlıklı çalışmalarla öğrencinin yeni dramaturgi hakkında bilgi ve deneyim kazanması amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYU 3021 - Dramaturgi Problemleri I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açılış: Genel çerçeve, Literatür bilgisi
2 Kuramsal Hazırlık: Etnodrama
3 Kuramsal çalışma: Etnodrama
4 Kuramsal çalışma: Etnodrama
5 Uygulama: Etnodrama
6 Uygulama: Etnodrama
7 Sunum ve tartışma
8 Sunum ve tartışma
9 Uyarlama: Dramatik olmayandan dramatiğe
10 Uyarlama: Dramatik olmayandan dramatiğe
11 Uyarlama: Dramatik olmayandan dramatiğe
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brockett, O. (1995). Tiyatro Tarihi. (İ. Bayramoğlu, Dü., B. Güçbilmez, & S. Öndül, Çev.) Ankara: Dost Kitabevi.
Çamurdan, E. (1996). Çağdaş tiyatro ve dramaturji, İstanbul: Mitos Boyut yayınları.
Danan, J. (2014). Dramaturgy in postdramatic times. Trencsenji, & Cochrane içinde, New Dramaturgy- International Perspectives on Theory and Practice. London, New York: Bloomsbury Methuen Drama.
İpşiroğlu, Z. (2014). Dramaturjiden Sahne Çözümlemesine. İstanbul: Habitus Yayıncılık.
Martin, C. (Dü.). (2010). Dramaturgy Of The Real On The World Stage. New York: Palgrave Macmillan.
Nutku, H. (2001). Dramaturgi. İstanbul: Mitos Boyut.
Trencsényi, K. Cochrane B. (2011). New dramaturgy, London: Bloomsbury.
Saldaña, J. (2005). Etnodrama: An anthology of reality theatre. CA, Walnut Creek: AltaMira Press.

Metin çözümleme ve yorumlama ile ilgili her türlü çalışma, kitap, makale, görsel malzeme kullanılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Anlatım,
2- Tartışma,
3- Araştırma,
4- Uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Ödev ve projede:
1. Zamanında teslim etmek
2. Literatürü iyi taramış ve kullanmış olmak
3. Kavramları yorumlayabilmek, geliştirebilmek, güncelde karşılıklarını bulabilmek
4. Süreçte özgünlük ve yaratıcılık
5. Yeni yaklaşımlar getirmek
6. Tamamlanmış bir ürün ortaya koymak

değerlendirmede dikkate alınacak önemli noktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80'ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla yükümlüdür.
Verilecek sunumlar ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur.
Yazılı olarak sunulacak ödev ve çalışmalarda yazılı ifadenin düzgün, özenli olması, bilimsel yöntemlerin kullanılarak konunun yazılı dile dökülmesi gereklidir.
İntihal programı kullanılacaktır ve etik ilkeler gözetilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.akin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 17.00-18.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 16 64
Ödev Hazırlama 7 10 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20